Helyet cserél az Andrássyn a parkolósáv és a biciklisáv

iho/zöldút   ·   2012.03.29. 10:09

Helyet cserél a kerékpársáv és a parkolósáv az Andrássy úton, a Bajcsy-Zsilinszky út és az Oktogon között. A BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid által a 2011-es autómentes napon bejelentett intézkedésnek köszönhetően gyorsabb és biztonságosabb lesz a kerékpározás az Andrássy úton, az autósok számára pedig az útról való jobbra kanyarodás válik könnyebbé. A beruházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás folyamatban van, a munkákat a BKK 2012 áprilisában kezdi meg, de az új forgalmi rend legkésőbb tavaszra elkészül – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon.

A közleményből kiderül, az új elrendezésben a kerékpáros a közúti forgalom egyenrangú résztvevőjévé, a kerékpársáv pedig a forgalmi sávok egyikévé válik. A kerékpársáv és a parkolósáv közé egy ajtónyitásnyi biztonsági sáv kerül, hogy a váratlanul kinyíló ajtók ne okozzanak balesetet.

Az új forgalmi rend célja, hogy a bicikliseket többé ne veszélyeztessék a jobbra kanyarodó autók, ne akadályozzák parkoló vagy rakodó autók, ne kerüljön kuka rendszeresen a kerékpársávra és a parkoló autókból kiszállók is nagyobb biztonságban legyenek. Az önálló jobbra kanyarodó sávval ellátott kereszteződésekben a kerékpársáv a jobbra kanyarodó és az egyenes forgalmi sáv közé kerül, így a jobbra kanyarodó autók először a besorolási szabályok szerint keresztezik a kerékpársávot, és csak utána kanyarodnak jobbra.

Sokat sejtető kép a Facebookról<br />(fotó: BKK)

Változik a lámpák beállítása is: ma több csomópontban a kerékpárosok és a gépjárművek felváltva kapnak zöld jelzést, így mindenkire kevesebb zöldidő jut és a kerékpárral való közlekedés kényelmetlen. Ez a működési elv megszűnik, az Andrássy úton az egy irányba haladó járművek egyszerre kapnak zöldet, az önálló kerékpáros jelzőlámpák megszűnnek, mindenkire hosszabb zöldidő jut. Megszűnik a nyomógombos jelzőlámpa az Oktogonnál, így a kerékpárosok egyik legkényelmetlenebb csomóponti kialakítása alakul át. A többi kereszteződésben, ahol lehet, ott a kerékpárosok számára a csomóponti megállás helyét jelző vonal (stopvonal) a gépjárművek stopvonalánál előrébb kerül.

A teljes szakaszon új aszfaltot kap a parkolósáv és a kerékpársáv, utóbbit piros színnel is kiemelik. A piros színű bevonat az aszfalttal megegyező érdességű lesz, és eltérő színével felhívja a figyelmet az önálló kerékpársávra. A parkolókat és taxiállomásokat újra felfestik, a nagykockakő burkolat a buszmegállókban megmarad. Természetesen a megállóban álló buszok sem fogják a kerékpársávon haladókat akadályozni.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.