HKX: az indulás időpontja bizonytalan
Március 12-én szerződést kötött a német-amerikai tulajdonban lévő Hamburg–Köln Express a Veolia németországi leányvállalatával. Utóbbi négy Siemens Taurusz mozdonyával vontatási szolgáltatásokat és mozdonyvezetőket biztosít a HKX szerelvényei számára. Ugyanígy a teljes gördülőállomány karbantartásáról és a személyzet oktatásáról is a Veolia fog gondoskodni – írja a Railway Gazette.
Ettől függetlenül a HKX továbbra sem hozza nyilvánosságra a szolgáltatás elindításának időpontját. Honlapjukon már láthatjuk a megvásárolt menetvonalak alapján elkészített menetrendet, dátum azonban nem szerepel a hirdetményen.
Eva Kreienkamp, a HKX vezérigazgatója az International Railway Journal januári számában még azt mondta, hogy az ÖBB egykori 4010-es sorozatának felújított kocsijait 2012 februárjában veszik át a Cegielski poznani üzemétől. Ezt követően a német vasúti hivatal (EBA) engedélyeit kell megszerezniük. Kreienkamps januárban még azt ígérte, hogy a menetrend szerinti forgalmat 2012 harmadik negyedéve előtt elindítják.
A tétlenségnek komoly ára lehet, hiszen nem a HKX az egyetlen magánoperátor, amely Köln és Hamburg között személyvonatokat szeretne üzemeltetni. Az MSM névre hallgató, frissen alapított vállalat vezérigazgatója, Niko Maedge a Financial Times Deutschland kérdésére március elején elmondta, hogy akár hat hónapon belül elindulhat az első szerelvényük. Az MSM vonatonként tizennégy kocsit továbbítana Köln és Hannover között; innen a szerelvény egyik fele Hamburg, a másik pedig Berlin felé venné az irányt.