Hol készül a váci cement?

iho/vasút   ·   2012.10.11. 17:00
400_IMG_6860__120608__Vac__449028__REC-CER

A 2001-ben alakult MÁV-REC Kft. jelenleg az ország öt iparvasútjának a kiszolgálását végzi, Bobókkal és Dácsiával működik Beremenden, a Szabadkikötőben, Dunaföldváron Szabadegyházán és Vácon, Kaposváron és Püspökladányban pedig szolgáltatási pontot üzemeltet.

Két Bobó dolgozik Vácon<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) váci gyárának iparvágány-hálózatán két classic ipari Bobó dolgozik. Az alapanyagok érkezése után mérlegelik a rakott vagonokat, majd azok ürítésénél segédkeznek a tolatógépek. Az üres vonat összeállítása után a feladat újra a MÁV-Trakcióé, az ő remot Szergejük húzza a vonatokat a váci vasútállomás és a cementgyár iparvágánya között.

A forgalom zömét Fals sorozatú vagonok adják. A kohósalak leeresztése a futószalagra az önürítős kocsiból

A váci cement elsődleges alapanyaga a Naszály-hegyből származó triászkori mészkő, a cementygártáshoz szükséges kohósalak, szén és petrolkoksz azonban már vasúton érkezik. A szénszállítmányok viszonylag ritkák, a Dunai Finomítóból származó petrolkoksz is csak a szállítás kisebb részét teszi ki. A mészkő szennyezésére használt kohósalak azonban heti több alkalommal is érkezik Dunaújvárosból.

Az állomás és a cementgyár között a Trakció Szergeje húzza a vonatokat

Van tehát élet az iparvágányon, a jól karbantartott öreg Bobók azonban helyt állnak. A MÁV-REC Kft. tervezi a mozdonyflottája remotorizációval egybekötött korszerűsítését, ebbe a gépek egységes éberségi- és vonatbefolyásoló berendezéssel való fölszerelése is beletartozik.

Kapcsolódó hírek