Indul a 787-10: a Boeing szerint a leggazdaságosabb

iho   ·   2013.06.18. 11:30
cim

A párizsi szalon második napjának bombahíre: A Boeing bejelentette, hogy beindította a Dreamliner új változatának programját. A 787-10 a gépcsalád harmadik és legnagyobb tagja lesz..

A döntés bázisa Európa, Ázsia és Amerika öt cégének szándéknyilatkozata 102 ilyen gép megvásárlására: ezek a cégek pedig az Air Lease Corporation 30 példányra; a GE Capital Aviation 10 gépre; a British Airways, amely 12 gép rendelésére várja a részvényesek jóváhagyását, a Singapore Airlines 30 és a United Airlines 20 gépre szóló igénybejelentésével.

A 787-10-es 12964 kilométer lerepülésére lesz képes 300-330 utassal a fedélzetén, a légitársaságok igényeinek megfelelően. Ezzel a hatótávolsággal a gép a jelenlegi kéthajtóműves flotta által repült vonalak 90 százalékát képes teljesíteni.

Ray Conner, a Boeing elnöke a párizsi repülőszalonon kijelentette: a 787-10-es lesz a történelem leggazdaságosabb sugárhajtású utasszállítója. A mai hasonló nagyságú gépekhez képest 25, a most tervezett más jövőbeli gépekhez képest 10 százalékkal lesz olcsóbb az üzemeltetése, mondta a Boeing-főnök, hozzátéve, hogy miközben a most gyártásban lévő legkisebb Dreamliner, a 787-8-as nagyobbik testvére, a 9-es első példányát már megkezdték összeépíteni, a 10-esnek pedig már a nemzetközi partnerek bevonásával megkezdődött a tervezése. Az első 10-es 2017-ben száll majd föl, és egy évvel később áll szolgálatba.

Az utasoknak nyújtott, a mostani változaton is élvezhető komfort mellett a 787-10 külön típusvizsga nélkül repülhető a korábbi Dreamlinerek pilótái számára, sőt, a 777-es személyzetek számára is, ami a Boeing szerint különlegesen rugalmas üzemeltetést biztosít a légitársaságok számára.

Kapcsolódó hírek