Kicsiben is olcsóbb?

iho/vasút   ·   2011.09.16. 14:56
cimkepP9260986

Hosszú ideig, egészen 2006-ig vasútüzemként működött a Berlintől pár kilométerre keletre fekvő Strausberg villamosvonala, jóllehet hagyományos villamoskocsik közlekedtek az S-Bahn állomás és a kisváros között. Mindemellett teherszállítás is zajlott itt. Jelenleg három, 1995-ben Kassából használtan beszerzett KT8D5 típusú csuklós villamos biztosítja a gyorsvasúthoz csatlakozó húszperces ütemet, ebből a háromból egy tartalékként szolgál. Szükség esetén 2003-ban New Orleansból megvásárolt szóló, de kétirányú T6C5 is besegít, de erre ritkán kerül sor.

Óvári Péter felvételén a Kassából harmadikként beszerzett strausbergi KT8D5 látható

2008-ban Berlin nagyszabású járműbeszerzésbe fogott, amelynek keretében akár több mint kétszáz új villamos is érkezhet a német fővárosba, bár ez a lehetőség még nincs teljesen kihasználva. Strausberg viszont kihasználta a lehetőséget, és egy kétirányú, 30 méteres kocsi próbaüzeme után úgy döntöttek, hogy a lassan kiöregedő és az esélyegyenlőség követelményeinek meg nem felelő Tátrák helyett két Flexity Berlin típusú villamost rendelnek a Bombardier gyártól, mégpedig a kipróbált kétirányú változatból. A főváros közlekedési vállalata, a BVG együttműködő partnerként szerepel a projektben, ez annyit jelent, hogy a strausbergiek rendelése nem önálló, hanem a BVG-nek szállított kocsikból kettő az apró villamosüzem állományába fog kerülni. Egy KT8-as tartalék járműként meg fog maradni a későbbiekre, a két másik, 1989-es gyártású kocsi további sorsáról még nem szólnak a hírek. Igaz, 2014-ig még van idő ezt eldönteni, a hasonló korú miskolci kocsikkal együtt akár Budapestre is kerülhetnének.

A leendő utód ennek a rövidebb, ötrészes változata lesz. Mészáros Gergely fotóján a berlini Antonplatzra érkezik az egyik prototípus

Kapcsolódó hírek