Kiéleződött a feszültség az ÉKM és a MÁV között
Egyelőre nem kap pluszpénzt a vasúttársaság a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz lassújeleinek felszámolásra. Lázár János üzent is, mondván, csinálják azt, amire utasították őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.
Néhány napja a pálya rossz állapota miatt Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni. A kialakult helyzetre tekintettel a vasúttársaság tulajdonosi jogkörét gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) sürgős, célzott beavatkozást rendelt el a pályahibák felszámolására.
Amint az a Szabad Európára hivatkozással megírtuk, az ügyben Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója és Lázár között többszöri levélváltás folyt. A vezérigazgató arra kérte a minisztert, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől, különben elmarad az összes, jövőre tervezett felújítás. Érdeklődésünkre korábban a vasúttársaság annyit közölt, hogy további vizsgálatoktól függ a szükséges beavatkozás forrásigénye, amely meghaladhatja a MÁV ilyen célokra rendelkezésére álló idei keretét is. A vasúttársaság és az ÉKM illetékesei pedig egyeztetnek a kialakult helyzetről, ennek eredményéről tájékoztatni fogják a nyilvánosságot.
Nos, a fejleményekből ítélve nem beszélhetünk egyeztetésről, sőt, Lázár János építési és közlekedési miniszter mereven elzárkózott a kérés elől. Szerinte ha azonnal beavatkoznak, akkor három–négy hónapon belül helyreállhat a rend, viszont késlekedés esetén néhány hónapon belül negyven kilométer per órára kell levinni a sebességet, ami azt jelentené, hogy harminc–negyven perccel is megnőhet a Budapest és Hegyeshalom közötti utazás hossza.
Lázárt a M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről tartott nyírmeggyesi sajtótájékoztatón a Szabad Európa kérdésére válaszolva keményen fogalmazott, és a sajtón keresztül kérte meg a MÁV vezetését arra, hogy „...ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást. Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a harminckétmilliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot.”
Felvételünkön: fél kilométeres (nem mávos) géplánc 2010 októberében az egyes vonalon, a Budaörs–Biatorbágy szakasz átépítésekor (fotó: Vörös Attila)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!