Kísérleti akadályérzékelő rendszert tesztel az SBB és Siemens Mobility

iho/vasút   ·   2025.08.08. 17:00
_sbb_siemens_

A mától egy évig tartó, a zürichi S-Bahn Re 450 sorozatú villamos mozdonyával zajló próbaüzem egyértelműen vasútbiztonsági célokat szolgál.

A rendszert úgy tervezték, hogy még időben azonosítsa a síneken lévő tárgyakat, akadályokat, csökkentve a vonatok sérülésének, és az ebből eredő késéseknek, forgalmi fennakadásoknak a kockázatát. Például a viharos időben a pályára dőlt fák, nagyobb ágak, a villámárvizek során odahordott törmelék jelentette veszélyek gyors észlelésével a technológia használata védelmet nyújthat a vasútüzemi műveleteknek a jövőben.

A kamerából, radarból, hőkamerából és GPS-vevőből álló berendezést a zürichi S-bahn ingavonatokkal járó, a 15 kV, 16,7 Hz váltakozó áramot ismerő, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozatának 59. tagjára szerelték fel. A berendezés a környezeti adatokat – beleértve az útvonal mentén lévő tárgyakat is – rögzíti anélkül, hogy befolyásolná a vonatszemélyzet feladatait vagy a szolgáltatások működését. A teszteket különböző körülmények között, nyílt pályán, alagutakban, rendező-pályaudvarokon, valamint különböző időjárási helyzetekben, például ködben, hóban és esőben folytatják le a szakemberek.

A teszt során gyűjtött adatokat folyamatosan elemzik – noha a felvételek rögzíthetnek képeket emberekről, például a peronokon várakozó utasokról is, de az összes információt kizárólag a rendszer megbízhatóságának értékelésére és tökéletesítésére használják fel. A próbaüzem befejezése után a berendezést eltávolítják a mozdonyról

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek