KISS+FLIRT=történelmi szinkronmenet

Vörös Attila   ·   2020.09.01. 18:00
kiss_flirt_vac-szod01

Újabb izgalmas futópróbákat vittek az emeletes vonatokkal, de a határzár megint keresztbe tehet a Kiss-üzemnek.

Talán a legizgalmasabb futópróbákat hajtották végre augusztus utolsó hetében a Stadler által a MÁV Startnak épített emeletes motorvonatokkal és egy Flirt segítségével. A Stadler mérnökei a Kárpát Vasút mozdonyvezetőivel együttműködve szinkront hoztak össze a 003-as Kiss és a 072-es Flirt között. A különleges összeállítás kétszer végzett futópróbát Dunakeszi és Nagymaros között, az egységek sorrendje volt a két menetben az eltérés, azaz mindkét motorvonat mindkét kapcsolószerével kipróbálták az együttműködést. Ha minden igaz, ilyen szinkronüzemet még sehol máshol nem csináltak, így úttörő munkát végeztek a svájci és hazai szakemberek!

Vác és Sződliget között robog a próbavonat (fotók: Vörös Attila)

Mindeközben a 815 007-es Kiss már a második munkahetét kezdi meg a 70-es vonalon. Az utasforgalmi próbát végző Kiss a Nyugati pályaudvar és Vác között ingázik személyvonatokkal. Az eltelt kicsivel több, mint egy hét alatt két rendkívülibb eseményről szereztünk tudomást: egy alkalommal Vácon kiesett a fordájából a szerelvény, de végül helyben elhárították a hibát. Hétvégén pedig huligánok firkálták össze az orrát – az esetről a MÁV hivatalos Facebook oldala számolt be, de mi inkább nem népszerűsítenénk a műfajt.

A két motorvonat közti kapcsolat

A koronavírus-járvány miatti intézkedések azonban ismét keresztül húzhatják a Kiss motorvonatok üzemeltetését. Emlékezetes, hogy a március 15-én először bevetett emeletes vonatot másnap már ki is kellett vonni a forgalomból, mert a fedélzeten szolgáló svájci mérnököket hazarendelték. A szeptember elsejétől hatályos határzár most is megnehezíti a Stadler munkáját. A nehézségekről Kiss Csaba, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető-igazgató helyettese nyilatkozott lapunknak.

 

A futópróbákkal kapcsolatos kérdéseink megválaszolására Kiss Csaba az adatgyűjtés és a bizonytalanságok miatt időt kért.

„Jelenleg még elemezzük, hogy a legutóbbi járványügyi intézkedéseknek milyen hatása lehet az emeletes motorvonat projektre, de természetesen azon dolgozunk, hogy ezeknek a mértéke minimális legyen. A beutazási korlátozások kapcsán a Stadler egyrészt az általános üzleti célú beutazásokra, illetve a kapcsolt vállalkozások közötti üzleti célú utazásokra kapható felmentést szeretné igénybe venni, hogy a próbák és hatósági tesztek, illetve a járművek átadásában ne legyen komoly fennakadás.”

Kismaros és Nagymaros között

Annyit azonban nem hivatalosan megtudtunk, hogy a Kiss+Flirt futópróbák majd folytatódnak, a kék mellett pedig egy piros Flirttel is kipróbálják majd a szinkront. Talán az első jele, hogy az első beszerzésű Flirtök korosodnak: nincs rajtuk meg minden port, ami a stabil adatkapcsolathoz szükséges, így egyelőre nem sikerült összebarátkoztatni őket a nagytetsvérrel. De a munka folytatódik – csak legyen, aki megcsinálja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek