Elkészült a GYSEV IC-Flirtjeinek első festett kocsiszekrénye Szolnokon
A jármű-részegységet pénteken leplezték le ünnepélyes keretek között a Stadler szolnoki üzemében. A MÁV meg 93 használt motorvonatot kap Svájcból.
A jármű-részegységet pénteken leplezték le ünnepélyes keretek között a Stadler szolnoki üzemében. A MÁV meg 93 használt motorvonatot kap Svájcból.
A nemzeti vasút Nederlandse Spoorwegen (NS) keretszerződést írt alá a Stadlerrel harminchat villamos motorvonat szállítására. A szerelvényekkel 2030-tól növelik a kapacitást.
Fenekestől ugyan nem fordul fel minden, de december 14-től azért némi mértékben gyarapodik a téli–tavaszi vasúti kínálat járatainak a száma.
Szokóval és Flirtökkel is tesztelik a már hónapokkal ezelőtt elkészült, Szabadka és Újvidék közötti, kétvágányúsított vasútvonalat.
A motorvonatok kocsiszekrényeinek gyártása hamarosan meg is kezdődik a Stadler szolnoki üzemében. A szerelvények 2027 végétől folyamatosan állnak majd forgalomba.
S42 helyett Z42: jócskán kurtább lesz a menettartam, és kibővül az üzemidő, de a „mérföldkő” számos kérdést felvet.
A százhuszonhárom motorvonattal 2007 óta 250 millió euró energiamegtakarítást értek el, ez a teljes flotta beszerzési értékének mintegy harmadát teszi ki.
Sajtóértesülés szerint a Waberer’s Csoport a tranzakció feltételeinek nagy többségét már teljesítette, csak a szükséges banki és hatósági jóváhagyási folyamat van még hátra. Előbbivel azonban akadnak problémák.
A várható jó időre és a hétfői munkaszüneti napra való tekintettel erős, már a főszezont idéző forgalomra készül a közlekedési társaság.
Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. A nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.
Újabb közvetlen, mentesítő vonatjárat köti össze Budapestet és Pécset május 12-étől pénteken és vasárnap késő este, Flirtökből kiadva.
A lengyel regionális vasúttársaság most tizennégyet kért a Stadler nagysikerű motorvonataiból, ezzel már jócskán száz példány felett lesz a Flirt-flottájuk.
A három kilovoltos egyenáram mellett a huszonöt kilovoltos váltakozó áramról is üzemelhetnek majd a Stadler-szerelvények, ehhez viszont még át kell alakítani a cseh és szlovák vasúthálózat egyes szakaszait is.
Lázár János helvét orientációját az magyarázza, hogy az alpesi országból tíz év után levetett vasúti járműveket lehet beszerezni.
A Stadler amerikai üzletága olyan mértékben nőtt az elmúlt években, hogy a további fejlődés érdekében január elsejével leválik a svájci anyacégről.