Korszerűsítik a német haditengerészet támadó U-Bootjait

A ThyssenKrupp Marine Systems 800 millió eurós megrendelést írt alá hat, a német haditengerészet kötelékében szolgáló, 212A osztályú tengeralattjáró modernizálására.
Ez a német haditengerészeti beszállító holding történetének egyik legnagyobb horderejű szolgáltatási szerződése – a megállapodást Bundeswehr felszerelési, információ-technológiai és üzemeltetés-támogatási hivatalával (BAAINBw) Koblenzben írták alá. A tízéves együttműködés során a ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) átfogó modernizációs és támogatási szolgáltatásokat nyújt a hat német, 212A típusú tengeralattjáróhoz. Ennek megfelelően korszerűsítik az alapvető hajófedélzeti navigációs- és fegyverrendszereket – különös tekintettel a sorozat négy régebbi, 2002–2005-ben átadott tengeralattjárójának a rendszereire.
A TKMS német haditengerészet, Deutsche Marine kulcsfontosságú ipari partnere. A logisztikai támogatás területén a vállalat átfogó szolgáltatásokat nyújt a karbantartástól és javítástól a modernizáción át a termékspecifikus anyaglogisztikáig, és hosszú távon járul hozzá a német tengeralattjáró-flotta műszaki felkészültségéhez. Ugyanakkor a csoport a világ egyik vezető hagyományos tengeralattjáró beszállítója. Legújabb megrendelései között szerepel négy további 212CD tengeralattjáró Németország, és két további 218SG tengeralattjáró Szingapúr haditengerészetének. Májusban a TKMS rendelésállománya elérte a rekordszintű, 18 milliárd eurót, a vállalat-birodalom termelési kapacitása a 2040-es évekig van lekötve. A most megkötött szolgáltatási szerződés hozzájárul a rendelésállomány további gyarapodásához, egyútta meghosszabbítja a csoport általánosan pozitív piaci helyzetét.
A 212A típus egy dízel-villamos támadó tengeralattjáró osztály. A múlt század kilencvenes évtizedében a Howaldtswerke-Deutsche Werft AG fejlesztette ki a német, valamint az olasz haditengerészet megrendelésére – a Marina Militare, kötelékében Todaro osztályként ismert. A dízelmeghajtás mellett a tengeralattjárót ellátták egy további, levegőfüggetlen, hidrogén üzemanyagcellás meghajtási rendszerrel is. Utóbbi AIP (air-independent propulsion) rendszerrel akár három hétig is víz alatt maradhat,
Az 56 méter hosszú, 1830 tonna vízkiszorítású 212-es osztály az első üzemanyagcellás hajtásrendszerrel megépített tengeralattjáró-sorozat.
(fotó: Bundeswehr)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!