Vége a hajdúsági répakampánynak
December végén a 108-as és 109-es vasútvonal mentén élők nemcsak az újabb eltelt évtől, hanem a répavonat élén dübörgő Szergejektől is elbúcsúzhattak. Ebben a szezonban Balmazújvárosból és Macsról utoljára december 30-án startolt ilyen szállítmány, utóbbi Debrecenig a 628 323-as továbbításával. Ez a mozdony kimondottan ritkaságnak számított, hiszen korábban rendszerint a klasszik 628-asok jeleskedtek hasonló feladatkörben.
A környéken zajló répaszállítás másik nagy területe a 100-as vonal, ahol a projekt még januárra sem zárult le. Újév első napján is közlekedett Hajdúszoboszló és Püspökladány között az a tehervonat, amelynek Szergeje pluszkocsikat kap Kabán. Miután felvette az állomáson megpakolt vagonokat, újabb tolatás következik: a nádudvari vonalon megmaradt, kabai rakodóvágányon várakozó, cukorrépával rakott kocsikért megy.
A Kaba–Nádudvar vasútvonalat 1971. december 31-én bezárták, de a sínek nagy része azóta iparvágányként funkcionál. Kabán 1979-től 2006-ig cukorgyár működött, de az állomás dicső múltjáról már csak a ma is meglévő, ötvágányos, villamosított rendező árulkodik.
Püspökladánytól pedig már villamos mozdonnyal haladt tovább Kaposvárra az addig Szergejjel eljutó szerelvény.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!