Level, a diszkont új szintje: az IAG beindította hosszútávú cégét

iho   ·   2017.06.02. 08:45
cim2

A nagy pezsgés elérte az egyik legnagyobb európai társaságcsoportot is: a British Airways vezette IAG (tagjai még az Iberia, a Vueling és az Aer Lingus) új légicéget indított Level néven, mégpedig a most kibomló új légiközlekedési üzleti modell, a hosszú távú diszkont kategóriájában.

Az első A330-as Barcelonából Los Angelesbe indult, teljes kihasználtsággal, 314 utassal a fedélzeten. Az első spanyol long-haul LCC-társaságként a Level Barcelonából hetente kétszer repül Los Angelesbe, pénteken indul az első járat San Francisco Oakland repülőtere felé, néhány nap múlva startol a dominikai járat Punta Cana repülőterére, illetve Buenos Airesbe. Jelenleg még az Iberia üzemeltetésében repülik a járatokat ugyancsak a spanyol társaság személyzeteivel, de a cél mihamarabb megszerezni a saját engedélyét (AOC).

(fotók: Facebook)

A kezdeti két A330-as mellé a Levelnek további öt A330-asra van opciója a gyártó Airbusnál, minden gép kétosztályos kivitelben repül majd, 21 prémium-economy és 293 turista-üléssel. Mint már korábban, a tervezés időszakában beszámoltunk róla, a gépeken nincs fedélzeti ellátás, korlátozott a kézipoggyász, ahogy ez a diszkontoknál szokásos: a prémium ebben az esetben hasonló, de foglalható üléseket, étkezést és komolyabb szórakoztató rendszert jelent, a nagysebességű internetért viszont mindenkinek fizetnie kell.

2018 nyaráig még további két-három gép csatlakozik a flottához. A jegyek eladása március közepén kezdődött, azóta 134 ezer talált gazdára.

Az IAG elnöke, Willie Walsh barcelonai nyilatkozata szerint a légitársaság Barcelona után további két bázist létesít Párizsban és Rómában. „Az IAG-nak ez egy fantasztikus kaland kezdete, az eladások bőven meghaladják a várakozásainkat, a társaság neve komolyan megérintette az új utasközönséget, amelyből sokan most repülnek először interkontinentális járatokon.” Willie Walsh volt az első talán a nagy hagyományos társaságok vezetői közül, aki nem ellenségként nyilatkozott a diszkontokról, hanem olyasmi vállalkozásokként emlegette őket, mint amelyek legjobb jellemzőit adaptálni érdemes, miközben „meg kell tartani a prémium-szolgáltatásokat is azoknak, akiknek ez érték.”

A BBC összefoglalója arra emlékeztet, a kritikusok eddig épp azért bírálták a Britisht, amiért állandó költségcsökkentő lépések mellett is nehezen képes lépést tartani a diszkont-konkurenciával. Most viszont a jelek szerint az IAG a Level révén tartja magát versenyben az észak-atlanti piaci háborúban.

Még néhány évvel ezelőtt is eretnek gondolatnak tűnt a diszkont-hosszútáv, mostanság azonban ez a különleges piac egyre zsúfoltabb lesz, egyre több LCC próbálkozik interkontinentális hálózattal. Az Európa–Amerika-vonal diszkontúttörője a Norwegian, amelynek Boeing 787-esekkel már van hálózata Észak-Amerika felé, és hamarosan megkezdi a repülést az új MAX-változatú 737-esekkel New York és Boston környéki repterekre.

Miközben a nagy hagyományos légitársaságok is megalapítják a maguk olcsó üzemű leányvállalatait, a Lufthansa-csoporthoz tartozó Eurowings például Ázsiába, illetve most már Orlandóba és Seattle-be is repül. Ebbe az izgalmas közegbe érkezik az új társaság.

Amint az IAG híradása fogalmaz: The Level Reaches Altitude, a Level eléri a magasságot: a szójáték arra utal, hogy a légiközlekedés a magasságot az egységes Flight Level, azaz repülési szint szerint számolja és kommunikálja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek