LMP: átlátható taxis rendszerre van szükség
A főváros feladata, hogy a városlakók érdekeit képviselve, de a szabályozással érintett cégek, taxisok véleményét meghallgatva és figyelembe véve tárgyaljon. Ne válogasson a taxis cégek között, ne legyenek a városvezetés által favorizált és nemszeretem társaságok, ne erőből próbálja átvinni akaratát a városvezetés. Javítsa a helyzetet, ne pedig súlyosbítsa. Ehhez körültekintőbb előkészítésre a taxisok partnerként való elfogadására lett volna szükség. Akkor bizonyára nem kerülnek elő már születésüknél is idejemúlt ötletek, és taxis tiltakozás is elkerülhető lett volna – írja közleményében az LMP a taxisok által szervezett forgalomlassító demonstráció kapcsán.
Az autók hengerűrtartalmának, vagy teljesítményének korlátozása például kizárhatja a taxik közül a benzines autóknál környezetkímélőbb hibrid autókat. Az autók teljesítménynél és koránál sokkal fontosabb szempont lenne az autók károsanyag-kibocsájtása alapján való szabályozása. A fővárosi szabályozásnak a hibrid- és villanytechnika elterjedését kellene támogatnia. Ez a városban sokkal lényegesebb szempont az autó méreténél és teljesítményénél és a város egész lakosságát figyelembe veszi.
Hasonlóan tévút a csomagtartó minimális méretének meghatározása is. Nem csak azért, mert figyelmen kívül hagyja, hogy a fuvarok 80%-ban ki sem nyitják a csomagtartót. De például miért ne lehetne a kétszemélyes Smarttal is dolgozni, ha akad utasa, akinek megfelel, viszont a nagyautók hoz képest fele fogyasztása és harmadannyi a káros anyag kibocsátása.
A taxisok által követelt fix, mindenki számára előírt tarifa megöli a versenyt, ami az utasok pénztárcájának kárára mehet. Ezen kívül folyamatos manipulációra, zsarolásra ad lehetőséget az ár meghatározása és változtatása. Ez a taxisok kiszolgáltatottságát növelné, ami az ő céljuk sem lehet – olvasható a közleményben.