Májusban elkezdik az M0-s bővítését az M1-es és az M7-es között
A tavaly befejeződött korszerűsítés során az M0 autóút az M7-es és az M5-ös autópálya között, több mint 27 kilométeren mindkét irányban három-három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval kiegészítve. A bővítés véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, és a balesetek is számottevően csökkentek – olvasható a közleményben.
A bővítés az M1-es és az M7-es autópálya között eddig elmaradt. Ennek az az oka, hogy ezt a munkát a Tópark-projekt beruházója vállalta. A válság miatt azonban leállt a beruházás, ezt pótolja most a NIF.
A közlemény szerint a meglévő 2×2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, a bal pálya kiépítésével 2×3 sávot és egy leálló sávot alakít ki a társaság. A beruházás 2015 őszére fejeződik be, ekkortól az M3-as és Győr irányába is három forgalmi sávot és egy leálló sávot használhatnak az autósok. A projekt keretében a bal pálya befejezését követően a jobb pályát is újraaszfaltozzák.
A projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával valósul meg. A kivitelezésre kiírt közbeszerzésre két ajánlat érkezett, a pályázók közül az alacsonyabb árat adó Betonútépítő Zrt. végzi el a munkát, nettó 6 milliárd 74 millió forintért.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!