Még két hétig tesztelhető az 1. és prémium osztályú IC+-kocsi

iho/vasút   ·   2021.10.23. 16:00
00_premium_ic

Nagyon népszerű az utasok körében mindkét szolgáltatás.

A közel két hetes tesztidőszak alatt több mint ezren próbálták ki a kör-IC-ben közlekedő, új 1. és prémium osztályú IC+-kocsi szolgáltatásait. Vasárnap véget érne a bemutató időszak, a MÁV-Start azonban október 25-étől még legalább két hétre biztosítja az ingyenességet. Aki a Dália és Vércse kör-IC járatokra vált másod- vagy első osztályú jegyet, kipróbálhatja a jármű szolgáltatásait is.

Október 25-étől továbbra is találkozhatnak az utasok az IC+ első osztályú kocsival a Budapest Keleti–Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest Nyugati vonalon közlekedő kör-IC járatban, a 7:30-kor Keleti pályaudvarról induló Dália IC-ben és a Nyugati pályaudvarról 14:18-kor visszainduló Vércse IC-ben. Aki ezekre a járatokra vált másod- vagy első osztályú jegyet, kipróbálhatja az új 1. és prémium osztályú IC+-kocsi szolgáltatásait, beleértve például a már most is népszerű Utasellátó bisztró részt is.

Az 1. és a prémium (1+) osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel is berendezett IC+-kocsi igazi újdonság a magyar vasúti közlekedésben. A korábban Szolnokon, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon rendezett IC+-család bemutatókon, és az ezt követő bemutató időszakban is több ezren voltak kíváncsiak az új kocsira. A vasúttársasághoz sok pozitív visszajelzés érkezett, az 1. osztály bőrülésekkel ellátott prémium fülkéi és az Utasellátó kínálatát felsorakoztató bisztrószakasz is elnyerte az utasok tetszését.

Jelenleg ötvenöt másodosztályú IC+-jármű járja az ország vasútvonalait, és zajlik a harmincöt első osztályú bisztrószakaszos jármű gyártása is Szolnokon, az ütemterv alapján 2022. év közepén befejeződhet az 1. osztályú kocsik gyártása.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.