Még olcsóbb a vicinálisjegy
Immár a vasútvonalak ötödén, összesen 1400 kilométeren olcsóbb az utazás. Első körben 2013 júniusában tizenöt vonalon vezettek be tizenöt százalékkal alacsonyabb jegyárat, az olcsón beutazható vonalak száma és a kedvezmény mértéke most a duplájára emelkedett.
A regionális tarifa mindösszesen huszonöt százalékkal lesz olcsóbb az országos (pótdíjmentes) díjaknál, emellett érvényesíthető minden szociál- és üzletpolitikai kedvezmény is. Bekerült a körbe az utolsó, 2010-ben újranyitott vonalszakasz is, az új olcsó viszonylatok listája a következő:
– Győr–Veszprém;
– Kaposvár–Siófok;
– Székesfehérvár–Pusztaszabolcs;
– Dunaújváros–Cece/Simontornya;
– Dombóvár–Bátaszék;
– Villány–Mohács;
– Eger–Szilvásvárad;
– Miskolc–Tiszaújváros;
– Miskolc–Tornanádaska;
– Kisújszállás–Kál-Kápolna;
– Mátészalka–Záhony;
– Nyíregyháza–Fehérgyarmat;
– Mezőhegyes–Újszeged;
– Mezőhegyes–Battonya;
– Kunszentmárton–Kiskunfélegyháza
Völner Pál államtitkár sajtótájékoztatóján kijelentette: „A díjak 25 százalékos mérséklése számottevő megtakarítást jelent az érintett vonalszakaszokon évente megforduló összesen mintegy 3 millió utas számára. Az intézkedés a vasút versenyhelyzetét erősíti a regionális forgalomban, több hátrányos helyzetű, felzárkózó térségben is” – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóközleményében. Arról egyelőre nincsenek statisztikai adatok, hogy a majdnem egy éve bevezetett első tarifacsökkentés mennyivel növelte az utasszámot az érintett vonalakon.
Megjegyzendő, hogy az olcsó jegy csupán az egyik összetevője az utazási kedv növelésének. Sok mellékvonalra ráférne a pályakarbantartás is, a lassan döcögő Bzmot ha árban igen, de eljutási sebességben nem veheti fel a versenyt a közúttal. Folyamatos, égető probléma a járművek beszerzése, korszerűsítése is.
* * *Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!