Megrendelésáradat júniusban

iho/repülés   ·   2011.07.15. 12:33

Nem kevesebb, mint 899 repülőgépet rendeltek meg a különböző légitársaságok, lízingcégek: ezt egészíti ki az 54 megrendelés-törlés. Az egyenleg így 845 plusz repülőgép.
A nyertes – nem meglepő módon – az Airbus: ehhez az olyan gigantikus méretű A320neo- vásárlások segítették, mint az AirAsia 200 és az IndiGo 150 gépes (plusz 30 hagyományos A320) megrendelése, illetve a GoAir (72), a GECAS (63), az SAS (30) és a LAN Airlines (20) képviselőivel kötött üzletek.
Erős szereplő volt Kína is: a CASGC és az ICBC Financial Leasing lízingelő vállalkozások 46 és 42 A320-ast rendeltek az előző hónapban.

A győztes (majdnem) minden visz: az A320neo (fotó: Airbus)

A legnagyobb gépszámot jelentő keskenytörzsű piac az A320neo nehezen hihető, 535 gépes megrendelés-növekedésétől hangos. Ehhez 126 A320-as és hét A321-es társult. A Bombardier CSeries-családja 33, a Boeing 737-es család 17 megrendelést tudhat magáénak. A Szuhoj 24 darab Superjet 100-ast tudott értékesíteni, míg az új játékos, a COMAC két ARJ21-est adott el.
A nagyobb profitot jelentő szélestörzsű gépeknél 26 A330-ass, 17 747-8-as, hat A350-es, három 787-800-as, két A380-800-as és egyetlen 767-300ER a havi növekmény.

A legnagyobb volumenű törlések Dubaiból érkeztek: a DAE Capital 11 A350-es és 34 A320-as megrendelését törölte. A CIT Group két A350-esét két A330-asra változtatta meg.

A regionális repülőgépek piaca is magához térni látszik: az ATR 62 (59 -72 és három -42), míg az Embraer 34 (E190) repülőgépre kapott megrendelést. Érdekes színfolt a Viking Air régi-új „bozótrepülőjének”, a DHC-6 Twin Otter típusnak négy gépes megrendelése.

A nagy visszetérő: a Twin Otter 400-as sorozata (fotó: Rain Aviation Blog)

Az Airbus összesen 702 új megrendeléssel zárhatta a hónapot, a Boeing 38, míg a Bombardier 33 géppel növelte a leszállítandó repülőgépeinek számát. A kanadai gyártó a CSeries szekerének továbblendülése miatt lehet boldog. A 33 gép komoly eredménynek számít, így már 133 megrendelés és 129 opció érkezett a típuscsaládra eddig.
Mindent egybevetve a kereskedelmi célú utas- és teherszállító gépek megrendelési állománya június végére összesen 8611 repülőgépre nőtt.


Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.