Megújult a kecskeméti helyi buszflotta

Károly Szabolcs   ·   2020.09.02. 13:00
itk_debrecen_2020

Az utolsó, még leszállításra váró ITK Reformok a napokban érkeztek meg a városba, ahol ezzel az egyik legfiatalabb helyi buszpark jött létre.

Bács-Kiskun megye székhelyén az önkormányzat megrendelésére idén január elsejétől már az Inter Tan-Ker Kft. bocsátja rendelkezésre a járműveket helyi buszközlekedéshez; az eddigi szolgáltató Volánbuszt váltó ITK Holding Zrt.-leányvállalat tíz évre, 2029. december 31-éig nyerte el a szolgáltatási jogot. A szerződés szerint a vállalatnak eredetileg május elsejéig negyvenöt új buszt kellett volna forgalomba állítani: huszonöt alacsonypadlós Mercedes-Benz Conecto NG szóló kocsit, valamint húsz, önjáró Mercedes-alvázra felhúzott, alacsony belépésű ITK Reform 500LE szóló buszt – utóbbiak a típus első szériagyártású példányai a 2017 végén bemutatott prototípust követően. A járművek átadása azonban a tervezetthez képest jócskán megcsúszott. Az új kocsik forgalomba állításáig használt MAN buszokat vetettek be.

A jórészt magyar fejlesztésű és gyártású Reformokat (RWA-526–545 rendszámmező) az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) építi debreceni üzemében, ahol március 23-án a koronavírus-járvány terjedése elleni védekezés okán két hétre ideiglenesen leállt a gyártás. Az újraindulást követően az üzemben változtatni kellett a gyártási folyamatokon, fertőtleníteni kellett a beérkező alkatrészeket, jelentősen megnövelve a gyártási időt, ez pedig feszített tempójú munkát követelt. A Törökországban készülő Conectókat (RWA-501–525) is az ITE készítette fel Debrecenben a forgalomba adásra.

Az új kocsikból az első adagot – hat Conectót és csak egyetlen Reformot – április 30-án adták át Kecskeméten. A nyár folyamán azonban elkészült az összes busz: a baon.hu arról ír, hogy az utolsó két Reform augusztus 31-én érkezett meg a kunsági megyeszékhelyre. A buszok a napokban állhatnak forgalomba, miután megkapják a megbízó Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. (Keko) arculata szerinti logót, valamint a város címerében megjelenő kecskebakot, mely a buszok oldalán poligon alakzatban, matricaként köszön vissza.

Az új buszoknak köszönhetően a megyei jogú városok közül jelenleg Kecskemété az egyik legfiatalabb buszpark: a huszonöt hibridhajtású, 2013-as évjáratú Mercedes-Benz Citaro G Hybrid kocsival (MOD-620–644) együtt a helyi autóbuszflotta átlagéletkora mindössze három évre csökkent.

A felvételen a Kecskemétnek készülő ITK Reform kocsik egyike, még a debreceni összeszerelés közben (fotó: Czeglédi Zsolt/MTI)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek