Megújult Reading vasútállomása

iho   ·   2014.07.21. 16:45
400px_reading

A Network Rail vasúttársaság readingi állomásépületének új, modern arculatát július tizenhetedikén leplezték le. A rekonstrukció négy évet vett igénybe. Az állomás és környékének 897 millió fontot kóstáló felújítási-átalakítási munkálatai előreláthatólag a határidőnél közel egy évvel hamarabb, már 2015 tavaszán befejeződhetnek. A munkálatok a Bechtel irányítása alatt zajlanak. A céget 2009-ben választották ki a Network Rail és a Crossrail felszíni építkezéseinek segítéséhez – írja a Railway Gazette.

Az átépített állomásépület ultramodern, de mégis impozáns látványt nyújt<br>(fotó: Bechtel)

Az átalakítás során az állomástól nyugatra található elágazásokat úgy építik át, hogy szintben választódjanak el egymástól a keleti-nyugati és az északi-déli irányokat összekötő vonalak, valamint egy új karbantartó műhelyt is felhúznak. Továbbá a londoni Paddington állomástól nyugati irányba vezető Great Western fővonalat (GWML) villamosítják és kettes szintű egységes európai vonatbefolyásoló rendszerrel (ETCS Level 2) látják el, összhangban olyan projektekkel, melyek a következő öt éven belül készülnek el.

Reading új állomását maga II. Erzsébet királynő adta át<br>(fotó: Network Rail)

A munkálatoknak köszönhetően Reading állomási kapacitása is nő: óránként négy vonattal sűrűbb forgalom folyhat át rajta, beleértve a Crossrail-szolgáltatást is, ami várhatóan 2019-ben érheti el Readinget. Mivel számítások szerint a jelenlegi évi körülbelül húszmillió utas helyett 2030-ra már harmincmillióan fordulnak majd meg az állomáson, az eddigi tíz vágányon felül öt új sínpárt is létrehoztak a rekonstrukció során, megduplázva ezzel az elérhető utasforgalmi kapacitást. Az új vágányokat egy, a fővonaltól északra és délre található bejárattal is rendelkező, hatalmas előcsarnok fedi. A peronok közötti közlekedést egy, az eddiginél háromszor szélesebb felüljáró, valamint liftek és mozgólépcsők segítik. A bővítésnek köszönhetően jóval több üzlethelyiség működhet az állomáson.

A Network Rail regionális igazgatója, Robbie Burns elmondta, Reading most már olyan ultramodern állomás, mely a jövőben az eddiginél kétszer nagyobb utasmennyiséget is képes átereszteni, továbbá a vasúti pálya módosításainak köszönhetően megszűnik a brit vasúthálózat egyik legkritikusabb szűk keresztmetszete. A First Great Western ügyvezető igazgatója, Mark Hopwood szerint Reading új állomása nem csak egy, a huszonegyedik század elvárásainak megfelelő épület, hanem számos, a Great Western-hálózaton a közeljövőben megvalósuló, egyenként is több milliárd fontba kerülő befektetés első nagy projektjének elkészültét is jelzi egyben.

Az átépített Reading öt új vágányt kapott, a nyugati irányba kihaladó vágányokat szintkülönbséggel viszik át egymás felett, valamint egy új karbantartóbázis is megépül<br>(forrás: Railway Gazette)

A projekt részeként 2015 során egy új viadukt fog megépülni az állomástól nyugatra, ezáltal a Bristolba és Wales déli része felé tartó vonatok a Southamptonba és Délnyugat-Angliába tartó forgalom megzavarása nélkül haladhatnak majd. A Network Rail elnöke, Richard Parry-Jones elmondta, jóllehet, a XIX. század első felében tevékenykedő brit mérnökzseni, Isambard Kingdom Brunel által megálmodott vasútvonal egy mérnöki csoda, azonban Reading mindig is egy szűk keresztmetszetet jelentett. Ez a probléma pedig egy éven belül a múlté lesz – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek