Új csillagok az Eurostar horizontján: Avelia Horizonokkal frissítik a flottát
A francia–brit–belga vasúti vállalkozás harminc kétszintes, a saját keresztségben Celestia elnevezést szerző, nagysebességű motorvonatot vásárol az Alstomtól.
A francia–brit–belga vasúti vállalkozás harminc kétszintes, a saját keresztségben Celestia elnevezést szerző, nagysebességű motorvonatot vásárol az Alstomtól.
Pontosan kétszáz éve, 1825. szeptember 27-én kezdte meg működését a világ első közforgalmú vasútja, a Stockton & Darlington Railway: aznap George Stephenson Locomotion nevű gőzmozdonya 33 kocsival indult útnak.
Az üzlettel a brit árufuvarozó közúti és vasúti szolgáltatásai, valamint a nagy-britanniai szárazföldi terminálok is a globális logisztikai szolgáltatóé lettek. A brand megmarad.
A huszonhat szerelvényhez most nyolcévnyi karbantartást és alkatrészellátást is megrendelt a brit vasúttársaság.
Tizenkét motorvonatot rendelt az Alstomtól a brit cég, és már csak a brit Vasúti és Közúti Hivatal jóváhagyása kell, hogy elindíthassák a járatokat. Véget érhet az Eurostar három évtizede tartó monopolhelyzete.
A cél az ország északi részén, a northumberlandi Blyth kikötője és az Alvance British Aluminium Fort William-i kohója közötti fuvarok optimalizálása.
A brit kormány vasútfejlesztési tervének részeként kilenc hónapig tesztelik az innovatív, elektronikus jegyrendszert. Ha sikeresnek bizonyul, fontolóra veszik a Fairtiq szélesebb körű, városokban, régiókban vagy országszerte, és más közlekedési módoknál való alkalmazását is.
Az elmúlt hétvégén zajlott a modern vasút kétszáz évét ünneplő, The Greatest Gathering elnevezésű rendezvény az Alstom derby-i üzemében, több mint száz kiállított járművel és több tízezer látogatóval.
A Belmond luxusutazás-szolgáltató járatai háromnapos utazásokat fognak kínálni Londonból Walesbe, Cornwallba és az északnyugat-angliai tóvidékre, jövőre pedig egy újabb útvonal is elindul.
Az „Egy hihetetlen rajongótábor: a Thomas, a gőzmozdony hatása” című dokumentumfilmet a nyáron mutatják be Derbyben, a világ legnagyobb történelmi és modern vasútijármű-kiállításán, a The Greatest Gatheringen.
Elsőként a South Western Railwayt (SWR) vették ismét köztulajdonba. A cél a nemzeti Great British Railways létrehozása.
A flottilla a második világháború bravúros evakuációs hadműveletének állított emléket.
A városi buszcsaládból Németországban már eladtak néhányat. Most megújul a kinézetük és hosszabb kivitelben is elérhetővé válnak.
A regionális dízelmotorvonatokból negyvennégyet korszerűsítenek.
Elkészült a világ első, ETCS-sel ellátott gőzöse, a tesztek már zajlanak. A cél, hogy a nosztalgiajáratok a jövőben is zavartalanul tudjanak közlekedni az országos vasúthálózaton.