Mehetnek az ICÉ-k!
Az engedély alapján az ICE vonatok azonnal „teríthetők” Németországban. Az EBA (Német Szövetségi Vasúti Hatóság) engedélyezte a vonatok működését, mégpedig összakapcsolva, kettős vontatási üzemmódban is. Két vonatot a Siemens már novemberben leszállított teszt-célokra. A cég most további Velaro D-t adott át a DB-nek, négy további pedig 2014 tavaszán esedékes. Az eredeti megrendelésből fennmaradó nyolc szerelvényt belgiumi és franciaországi tesztfutásokra tartják fenn, a határokon átlépő közlekedés előkészítése és a szükséges engedélyek megszerzése céljából.
A Velaro D a mostnai ICE 3 vonatok továbbfejlesztése, amelyek közül 2007 óta több is fut a Németország, Franciaország és Belgium közötti határokon átlépő üzemben. Egy Velaro D szerelvény nyolc kocsiból áll, és 460 utast tud szállítani – harminccal többet, mint az elődje. A vonat végsebessége 320 kilométer per óra. A korábbi modellekhez hasonlóan ennek az új járműnek a motorjai a szerelvény teljes hosszában a padló alatt helyezkednek el, amelynek köszönhetően különösen nagy gyorsulás érhető el. A klíma-barát fékrendszer a fékezési energiát közvetlenül visszatáplálja az energia-ellátó hálózatba.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!