Mi van a Waberer-traktorok mögött?

iho/közút   ·   2017.05.06. 18:56
kogel_potkocsi0

A Waberer’s International Zrt., Európa legnagyobb saját tulajdonú FTL (full truck load) közúti vontatóflottát üzemeltető vállalata úgy döntött, tovább bővíti együttműködését az ismert pótkocsigyártó vállalattal, amellyel már másfél évtizede áll üzleti kapcsolatban. A fuvarozócég a járműflottája bővítésének keretében megrendelt száz Kögel Mega pótkocsival tett újabb lépést a közös jövő irányába. A Mega pótkocsik hagyományos, standard szállítási feladatokhoz és nagy mennyiségű áru szállításához is használhatók. Három méteres tiszta belmagasságukkal hihetetlen mennyiséget képesek szállítani, és ideálisak az autóipari szegmens just-in-time kiszolgálására. A szériatartozék mechanikus-hidraulikus emelőtető több mint három méterre növeli az oldalsó és hátsó rakodónyílás magasságát, így egyszerűen rakodható be és ki három egymásra pakolt rácsos konténer. Az alapfelszereltséghez tartozó Kögel Integral tetőponyva megkönnyíti a nyitott tetővel végzett műveleteket. A tetőponyvába épített tetőhevedereknek köszönhetően letűnt a lelógó hevederek korszaka, és nem fordulhat elő, hogy a hevederek beleakadnak a rakományba.

A multimodális szállítmányozáshoz készült pótkocsikat megerősített alvázkerettel látták el. A keretbe épített megfogóperemnek, a befogó-ponyvavédőnek és a sínkivitelű speciális tengelyeknek köszönhetően a pótkocsik vasúton is szállíthatók. A megrendelt száz Mega Rail rugalmasan átrakható a leggyakrabban használt zsebes vasúti kocsikra. A pótkocsik a kísérő nélküli hajós és kompos szállításhoz opcionálisan ro-ro felszereléssel is rendelkeznek, amelynek része egy nyolc milliméter vastag, zárt csúszólap, négy pár, tizenkét tonna ellenőrzött teherbírással rendelkező nehézrakomány-rögzítő gyűrű, valamint egy a DIN EN 29367-2 szabványnak megfelelő tábla is.

Annak érdekében, hogy a napi használat során biztosítva legyen a pótkocsik elülső belső falainak védelme a sérülésektől, opcionálisan egy két milliméter vastag és 1250 milliméter magas horganyzott acéllemezzel látták el őket. Az elölről hátra tolható tetőszerkezet még egyszerűbbé teszi a felülről történő rakodást. A pótkocsik ponyváját úgy alakították ki, hogy azok ellenállnak a rongálásnak, mivel 160×160 milliméteres osztással acélszálat építettek a ponyvákba, ami megnehezíti a lopást, és távol tartja a potyautasokat. Az egyedi felszereltség része továbbá a két tartóval rendelkező ponyvazsinór, további két sor léczseb, egy abroncsnyomás-felügyelő rendszer, valamint sok egyéb kiegészítő.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek