Mohácsnál is épülhet Duna-híd

MTI/iho   ·   2020.09.25. 15:00
mohacshid

A közel nyolcszáz méteres műtárgy tervezése jövő év első felében zárulhat le. A kivitelezés sikeres közbeszerzést követően és minden szükséges feltétel teljesülése esetén akár másfél–két éven belül megkezdődhet.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Duna-parti városban tartott sajtótájékoztatón elmondta: a négysávos közlekedésre alkalmas híd a Dunát Mohácsnál keresztező, és az ország nyugati, déli és keleti részén végigfutó M9-es autópálya része lesz. A létesítmény 1,3 milliárd forintból zajló előkészítése már folyik, ennek eredményeként rendelkezésre áll már a híd engedélyezési terve, hamarosan pedig a jogerős környezetvédelmi és építési engedélye is meglesz.

Zajlik a magyar közúthálózat fejlesztése, melynek egyik célja, hogy létrehozzák a nagyvárosok közötti gyorsforgalmi kapcsolatot, mely eléri az országhatárokat is, valamint hogy bármelyik településről fél óra alatt elérhetővé váljék egy-egy gyorsforgalmi út. A fejlesztések évek óta folyamatosan haladnak: 2020 őszére a 23 megyei jogú városból már 18 rendelkezik magas színvonalú bekötéssel a gyorsforgalmi hálózatba. 2025-re pedig minden megyeszékhely elérhető lesz négysávos úton, az autósok kilencven százaléka fél óra alatt elérhet egy-egy négysávos, a gyorsforgalmi úthálózathoz kapcsolódó utat. Arra is törekednek, hogy az autópályák hálózata sugarassá váljon. Ennek szellemében készült el az új komáromi Duna-híd, és ennek megfelelően tervezik a Soprontól Zalaegerszegen, Kaposváron, Pécsen, Szegeden és Békéscsabán át Nyíregyházáig vezető M9-es gyorsforgalmi utat, ennek részeként a mohácsi Duna-hidat. E kapcsolat már nem Budapest tehermentesítése, hanem a fővárosközpontú hálózat oldása, a vidéki nagyvárosok összekötése lesz.

A mohácsi Duna-hidat is magába foglaló M9-es autópálya a tervek szerint nyugati–keleti irányban szeli majd át az ország déli részét (grafika: Magyar Nemzet)

A híd megépítése együtt jár majd az 57-es út az M6-os és M60-as autópályák csomópontjától az átkelőig történő négysávossá fejlesztésével. A másik oldalon a szakasz az 51-es főúthoz fog csatlakozni. A csaknem nyolcszáz méter hosszú hídon lehetőséget biztosítanak majd a gyalogos és kerékpáros forgalomra is.

Mohács alpolgármestere, Pávkovics Gábor (Fidesz–KDNP) elmondta: a településnek és az egész déli országrésznek hatalmas szüksége van a Duna-hídra, mivel az ország keleti és nyugati részét fogja összekötni, Mohács számára pedig ipari, otthonteremtési lehetőségeket fog garantálni.

A sajtótájékoztatón elhangzott: Mohács az ország stratégiailag kiemelten fontos területének számít, ezért az M6-os gyorsforgalmi út országhatárig való meghosszabbítása, a kereskedelmi kikötő megépítése és a híd létrehozása kulcsfontosságú a város és az egész déli országrész szempontjából. Az 1526-os mohácsi csata ötszázadik évfordulójáig a városnak rendkívüli fejlesztéseket kell megvalósítania. A kormány támogatásával nemcsak a három kiemelt beruházás, de számos más, mind a helyieket, mind a térséget szolgáló fejlesztés megvalósul a településen 2026-ig.

(Tervezhetik a mohácsi Duna-hidat. Borítóképünkön szereplő látványterv forrása: pavkovicsbagor.hu)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.