Október 31-i repülőtörténetek
1933: Megalapítják az Air France légitársaságot.
1956: Az Amerikai Haditengerészet R4D Skytrain gépe elsőként szállt le a Déli-sarkon, George Dufek admirális vezette.
1959: G. Mosolov ezredes új sebességi rekordot állít fel: 2387 km/órával repül egy Mikojan–Gurevics Ye–66 géppel (egy MiG-változat, amiből nem lett külön típus).
1960: A BEA leállítja utolsó dugattyú-hajtóműves utasszállítóját.
1963: Az úgynevezett „brit invázió” magvait elvetették, ahogy az amerikai tévészemélyiség, Ed Sullivan szétkürtölte: itt egy feljövő brit banda, akik Beatlesnek hívják magukat, és épp áthaladnak – eszméletlen sikoltozásoktól kísérve – a Heathrow repülőtéren.
1972: Két pilóta hal meg egy Dassault Falcon 10 prototípus repülése közben.
1973: Három elítélt az Irish Republican Army (IRA) kebeléből megszökött a dublini Mountjoy Börtönből, miután egy eltérített helikopter leszállt a börtönudvaron és felvette őket.
1979: A Western Airlines 2605-ös járata, egy McDonell Douglas DC–10–10 (N903WA lajstromjellel) Los Angelesből Mexico Citybe tartott, a Benito Juarez Nemzetközi Repülőtér egy lezárt pályájára szállt le ködben, és kigyulladt, miután egy parkoló teherautónak ütközött. A 23R pályára kapott leszállási engedélyt, de a 23-as pályára szállt le. A 89 utasból 72-en haltak meg. (Aki nem repülős, nem tudhatja, egy betű mennyit számít!)
1987: A British Airways alkalmazza az első nőt légiforgalmi pilótaként.
1990: Az ausztrál légiforgalmi ipar deregulációja. Az ausztrál légitársaságok ettől kezdve maguk választhatják meg útvonalaikat és jegyáraikat. (Eddig nem?)
1994: Az American Eagle 4184-es járata, egy ATR-72-es (N401AM lajstromú) akkor zuhant le, amikor a chicagói O’Hare Repülőteret közelítette; 68 ember vesztette életét. Süllyedés közben eljegesedett a szárny, a gép két orsóba kényszerült, amiből nem sikerült kivenni. Ezután az American Eagle ATR típusú gépeit melegebb éghajlatra költöztette, a Karibi-térségbe.
1996: A TAM légitársaság 402-es járata, egy Fokker 100-as (PT–MRK lajstrommal) lezuhant röviddel felszállás után, 96 utas és 3 földi ember halálát okozva. Emelkedés közben a kettes hajtómű magától reverz üzemmódba váltott, ettől a gép jobbra billent, kormányozhatatlanná vált, és egy épületbe csapódott.
1999: Az Egypt Air 990-es járata, egy 767-300-as (SU–GAP) lezuhant a massachussettsi Nantucket-sziget partjainál 217 utassal. Az egyiptomi hivatalos személyek vitatkoztak ugyan, de tény, hogy a repülőgép kétszer is durva süllyedést hajtott végre az engedélyezett kurzushoz képest, miközben az első tiszt kísérletet tett arra, hogy megölje magát. A kapitány próbálta felemelni a gép orrát, de másodpilótája épp azon küzdött, hogy lenyomja, a hajtóműveket is leállította, közben azt ismételgette: „Istenben bízom”, amíg a gép ketté nem szakadt a viselhetetlen aerodinamikai terhelés miatt.
2000: A Nemzetközi Űrállomás (ISS) első tartósan beköltöző személyzete felszáll a kazahsztáni Bajkonur Űrközpontból egy Szojuz TM–31 fedélzetén. Az ISS azóta is folyamatosan „el van látva” emberrel.
Egy An–26 charterjárat Észak-Angolából felszállva felrobban, 44 utas veszti életét, és az öttagú személyzet. Helyi rebellisek vállalták a felelősséget, amiért lelőtték a gépet.
A Singapore Airlines 006-os járata, egy Boeing 747–400 (9V–SPK lajstrommal) a tajvani Chiang Kai-Shek repülőtéren katasztrófát szenvedett, a 179 utasból 83 életét vesztette. A járatnak felszállási engedélyt adtak sötétedés után, rossz látási viszonyok között, erős esőben és szélben, amit a Xangsane nevű tájfun okozott a közelben. A repülőgépet az 5L pályára irányították, de hibázott, az 5R pályáról szállt fel, amely átépítés miatt zárva volt. A felszállás 41. másodpercében, 3,5 másodperccel a V1 (elemelési sebesség) után a gép elkaszált több útépítő járművet, kettőbe tört és kigyulladt. Ez különleges festésű repülőgép volt abból a kettőből, amik éppen a légitársaság új első és business-osztályú szolgáltatásait voltak hivatottak reklámozni.
A baleset után a Singapore Airlines azonnal átfestette a másik gépet a szokásos színeire, és azóta sem változtatott ezen.
2003: A British Airways zászlóshajója, az első Concorde – G–BOAC – utolsó repülése London Heathrow-ból Manchesterbe, ahol már csak kiállított tárgy lesz.