Önállóságot kért a vasút átalakítására Bánki Erik

MTI/iho   ·   2014.02.26. 20:58

A felszólalásról közleményben tájékoztatta az MTI-t a képviselő. Az uniós jogszabálycsomag tervezetének magyar szempontból legfontosabb része a vasúti infrastruktúra irányítása terén bevezetné a pályaműködtetés és a szállítási tevékenység teljes intézményi elkülönítését. Az Európai Bizottság érvelése szerint ugyanis az uniós vasúti piac teljes potenciáljának felszabadítását gátolja, hogy a pályahálózat-működtetők – intézményi kötöttségük miatt – nem mindig reagálnak a piacok igényeire, és korlátok közé szorítják ezzel az egész ágazat teljesítményét.

Bánki Erik felszólalásában hangsúlyozta, hogy ezt az alapelvet önmagában elfogadja, fontos kérdésnek tartja ugyanakkor a gazdaságosság és az ésszerűség feltételeinek biztosítását. Magyarország két vasúttársaságát példaként említve úgy vélekedett, hogy a szétválasztás főszabálya alól rugalmas kivételeket kell a rendszerbe építeni.

Szerinte a MÁV utódcége esetében, amely a magyarországi vonalak döntő hányadát üzemelteti, a strukturális átalakítást számos öröklött tényező hátráltatja, késlelteti, míg a jóval kisebb GYSEV-nél üzemgazdaságossági szempontok miatt rendkívül hátrányos lenne külön menedzsmentet és külön szolgáltatásokat működtetni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A GYSEV és a magyar érdek

iho.hu   ·   2025.03.12. 09:15

Harctéri jelentésben számolt be a szakminisztérium arról, hogy minősített többségi tulajdonos lett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben a magyar állam.

Vasút Nagyvasút

Tizenhárom vasútvonalon jön változás az idei nyártól: ezeket a vasútvonalakat veszi át a GYSEV a MÁV-csoporttól!

iho/vasút   ·   2025.03.05. 15:10

Az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.