Óránként négy vonat a vicinálison

iho/vasút   ·   2012.05.05. 11:11
kiskep

Napjainkban óránként két pár személyvonat és egy pár gyorsított járat közlekedik az észak-hollandiai Groningen és Leeuwarden városa között. Nem éppen mellékvonali forgalomra vall ez a menetrend, ugyanakkor vasútvonal nem villamosított, jó néhány szakaszon egyvágányú és az Arriva háromrészes GTW motorvonatai közlekednek rajta.

A vasútvonal által érintett tartományok és települések önkormányzatainak finanszírozásával 120 millió eurós fejlesztésbe kezdenek, aminek célja, hogy óránként négy vonatpárra növeljék a kínálatot egy újabb gyorsjárat elindításával – írja az International Railway Journal.

Jelenleg óránként három vonatpár közlekedik a vasútvonalon úgy, hogy több szakaszon még egyvágányú a forgalom. Megbízható járművekkel és biztosítóberendezéssel így is pontos a szolgáltatás<br>(forrás: ProRail)

A vasútvonal operátora az egykor brit tulajdonú, napjainkban pedig a Deutsche Bahn leányvállalatainak sorát gyarapító Arriva<br>(fotó: Arriva)

Új peront építenek Leeuwarden állomásán. Az eddigi százról 130 kilométer per órára növelik a maximális sebességet Leeuwarden és Veenwouden között, valamint 120-ra a Grijpskerk–Zuidhorn–Hoogkerk szakaszon. Emellett Zuidhorn és Hoogkerk között kétvágányosítják a pályát – tájékoztat a holland infrastruktúra-kezelő, a ProRail.

A beruházás várhatóan 2017-re készül el.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.