Ötven év elszelelt...
A vagont ezúttal is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.
Az ötvenéves kiadás„1981-et mutatott a naptár. Az iskolában menő dolognak számított, ha valakinek PIKO modellvasútja lehetett, pláne ha a gyűjteményében magyar kocsit is találtunk. Balogh Pistinek volt egy fedett G kocsija, amit a szobában összerakott körpályán mindig nagy csodálattal szemléltünk.
A rokonok, barátok NDK-ból hazajövet mindig hoztak egy kis csemegét. De MÁV-kocsi nemigen volt köztük. Pesten a boltokban is hiány mutatkozott. Sajnos nekem sem volt meg a G kocsi, sok-sok év után, sikerült beszerezni egy viharvert modellt, de mai szemmel ez már csak a régi dolgok felidézésére jó.
A kocsitípust a PIKO 1965-ben adta ki nagy sikerrel több vasúttársaság variánsában 5/161-20.sz megrendelőszámmal. A történelmi fél évszázados évforduló alkalmából adjuk ki a harmadik korszakos sorozataink folytatásaként ugyanazon járművet, mint egy emléket állítva a régi időknek.
Katalógusszám: 33925, pályaszám: Gu 146417, korszak: III.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!