Parlamenti pózolás

iho/közút   ·   2016.03.19. 11:15
credoteszt0

Három héten át lehet nyúzni azt a Credo Econell CiTY-t, amelyet a gyártó tegnap adott át a BKV Kelenföldi Divíziójának. A jármű pénteken még a Parlamenttel pózolt, ma már viszont dolgozik.

A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Credo Bus and Coach Facebook-oldal)

A buszról ezt kell tudni, a gyártó szerint:

„Külső design

Városi mobilitás, ahogy mi gondoljuk. Az Econell CiTY-t egy olyan város számára fejlesztettük, amely okos megoldásokkal teszi jobbá az emberek mindennapjait. A közösségi közlekedés minősége meghatározza az általános közérzetet, így jó szolgáltatásokkal az egész város válik élhetőbbé. Az Econell CiTY-vel a város nyelvére fordítottuk le buszgyártási filozófiánkat, amely most ebben a hatékony, komfortos és intenzív formavilágú járműben ölt testet.

Műszaki adatok

Ülőhelyek száma: 34+1
Állóhelyek száma: 70
Összes férőhely: 104+1
Hosszúság: 11990 mm
Szélesség: 2525 mm
Magasság: 3100 mm
Tengelytáv: 6190 mm
Kerékméret: 285/70 R19,5
Mellső túlnyúlás: 2460 mm
Hátsó túlnyúlás: 3340 mm
Motor: FPT NEF 6 EEV
Teljesítmény: 194 kW
Lökettérfogat: 5880 ccm
Nyomaték: 1000 Nm
Váltómű: Allison T310R
Mellső futómű: Rába A-605
Hátsó futómű: Rába A-309
Össztömeg: 16500 kg
Mellső futómű teherbírása: 5800 kg
Hátsó futómű teherbírása: 10700 kg

Célszerű keret minden ötlethez. Az Econell CiTY egyedi megjelenésű felépítményét alumínium és üvegszál erősítésű poliészter anyagok burkolják. A nagyméretű, sík felületek esztétikusak és kiváló reklámhordozók. Mind a hátfal mögött, mind a busz orrában elhelyezett szerelvények könnyen hozzáférhetők a nyitható lökhárítóknak és burkolatoknak köszönhetően. A magas, sötétített oldalablakok és a vízszintesen két részre osztott szélvédő kiváló rálátást biztosítanak a város legszebb pontjaira. Az Econell CiTY megjelenését a nagy fényerejű, LED-alapú lámpatestek, valamint a játékos formájú kerékjáratok és a három részre osztott sisaklemez teszik igazán karakteressé.

Utastér

Praktikus megoldások a város ritmusához igazítva. Az Econell CiTY utastere a városi forgalomban újszerűnek számító alacsony belépésű konstrukció köré épül. Ez azt jelenti, hogy a második ajtóig teljesen sík a padló, onnantól pedig két, mindössze 20 centiméteres lépcsőn át lehet a busz hátsó részébe jutni. Ez a kulcsa, hogy az Econell CiTY a hagyományos, kedvező költségek mellett fenntartható főegységekkel is akadálymentes lehet. Az első és második ajtó között található, négy métert is meghaladó állóhely mellett 34 ülés elhelyezése is lehetséges. Az eleve világos és nagy belmagasságú utasteret két sorban beépített LED-es lámpatestek világítják meg, négyféle különböző fényintenzitással. A felhasznált anyagok könnyen tisztán tarthatók, a beépített szerelvények többsége pedig vandálbiztos kialakítású.

Vezetőkörnyezet

Mindent látni és mindenről tudni. Ez a járművezetők elvárása, ha emberek szállításáról van szó. Az Econell CiTY minden tekintetben kiszolgálja az autóbuszvezetőt a komfortos és biztonságos utazás érdekében. A megnövelt mellső túlnyúlás és a teljes szélességű homlokfal a kategória egyik legnagyobb vezetőkörnyezetét kínálja a sofőröknek. Ezt a saját fejlesztésű műszerpult egészíti ki, amelyen már a tolatókamera képe is megjeleníthető. Az öt kamerából álló, zártláncú megfigyelő rendszer segít, hogy a tizenkét méteres utastér minden szakasza látható legyen a vezetőülésből. A könnyen kezelhető utastájékoztató, a nagyméretű, zárható tárolórekeszek és a megnövelt hűtő-fűtő teljesítmény gondtalan munkavégzést tesz lehetővé.

Vázszerkezet

Könnyű, mégis szilárd és tartós. Az Econell CiTY összes kedvező tulajdonsága a rozsdamentes acél vázszerkezetre vezethető vissza, amely alacsony tömegű, mégis kiállja az idő próbáját. A legnagyobb részben az EN 10088 szabványnak megfelelő acélból készült vázszerkezet az alapos és szakszerű festés-fényezési eljárásoknak és üregvédelemnek köszönhetően a teljes élettartam során ellenáll a korróziónak. Modul-rendszerű felépítése különféle hosszúságú változatok és számtalan utastér-variáció kialakítását teszi lehetővé.

Hajtáslánc

Összhang az egységek között. Az Econell CiTY-ben nem csak a hajtáslánc különféle egységei vannak tökéletes összhangban, hanem a busz teljes kialakítása a takarékos és környezetbarát működést szolgálja. Az FPT motor pusztán SCR technológiával, a kipufogógáz visszavezetése nélkül teljesíti az EEV emissziós besorolást, amely később, az Euro 6 szabvány 2014-es bevezetésével sem fog módosulni. A beépített retarderrel szerelt Allison automataváltó pedig -a takarékos üzemelésre optimalizált vezérlőprogramjával kiválóan összedolgozik a motorral. Ez a »páros« garancia az alacsony üzemeltetési költségekre.

Fődarabok

Minden, amitől egy busz magyar lehet. Az Econell CiTY a lehető legtöbbet hozza ki a magyar buszgyártásra épülő háttériparból. A tudatos járműszerkesztés eredménye, hogy alacsony vételár mellett is lehetővé vált a hazai gyártású részegységek széleskörű alkalmazása. Vázszerkezet Mosonmagyaróvárról, automataváltó Szentgotthárdról, üvegek Orosházáról, Salgótarjánból és Székesfehérvárról, padló Győrből, a futóművek pedig egyenesen a Rábából. Nyolcvanöt százalék magyar értékhányad, kiemelkedő minőség – erre csak egy busz képes!

Fogyasztás

Városi busz a megállóban, elővárosi a kútoszlopnál. Az Econell CiTY alacsony tömegével, és csúcskategóriás hajtásláncával 10–15 százalék üzemanyag-megtakarítására is képes, a hagyományos alacsonypadlós városi buszokhoz képest. Ez megegyezik egyes alternatív meghajtású járművek eredményével, amelyek ugyanakkor az Econell CiTY-nél hatvan százalékkal is magasabb vételárúak lehetnek. A kedvező vételár, az alacsony üzemanyag felhasználás és a csekély karbantartási költségek az Econell CiTY teljes életciklus költségét is minimális szinten tartják.

Emisszió

Minden, amit ma és holnap teljesíteni kell. Az Econell CiTY-t a jelenleg érvényben lévő Euro 5-ös emissziós sztenderdnél is szigorúbb, EEV-szabványú motorral szereltük. Ez a jövőre érvénybe lépő Euro 6-os norma »előszobája«, amelyet a bevezetéstől kezdve az Econell CiTY is képes lesz teljesíteni. Addig is itt van a leginkább környezetbarát magyar dízel busz, amely évente akár 5000 liter gázolajat is képes megtakarítani. Ez több tonnányi CO2-emissziótól kíméli meg a várost. Előnyös, nem igaz?”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.