Reptéri változások: 1-es és 3-as terminál, forgalmi előtér javítások, könnyebb poggyászfeladás

iho/repülés   ·   2022.09.12. 15:00
budapest-airport-t1-molo-1

A kormány engedélyére vár a Budapest Airport az 1. terminál átépítésére. Megint lesz kilátóterasz a 2B-n!

Három és fél év, közel nyolcvan milliárd forint és sok érdekes részlet: a Budapest Airport összefoglalója szerint az idei fejlesztések is jelentős részben az utaskiszolgáláson javítottak a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. Ilyen például a belvárosi Universal Airport Hub, ahol lehet becsekkolni és átvenni a beszállókártyát, az eddigi 24 poggyászfeladó berendezés mellett a terminálépület előtt is lehet már a bőröndöt felcímkézni. Száz új poggyászkocsi és összesen már öt, berendezett baba-mama szoba várja a kisgyerekeseket, korszerűsítik a teher- és személylifteket.

(fotók: Budapest Airport)

De, ami sokak régi vágya volt: megint lesz kilátó (és dohányzó) terasz a 2B Terminálon, kiváló rálátással a forgalmi előtérre. Sokan nem is gondolnak bele, mennyire fontos lehetőség például a gyerekek számára egy ilyen hely, ahonnan megnézhetik és talán kezdik is megérteni az érkező-induló gépek körüli nyüzsgést, és lesz köztük, akitet itt csap meg először a forgalmi előterek jellegzetes, rabul ejtő kerozinszaga…

Apropó terasz: ez volt az egyik fő attrakciója a régi Ferihegynek is, amely majd ismét belép a közforgalomba, sajnos a látványtervek azt mutatják, hogy az eredeti épületből a bővítés után nemigen lesz rálátás a forgalmi előtérre, ahol az integrátor vállalatok által használt hét állóhely – a zavartalan és biztonságos munkavégzés érdekében  több mint négyezer négyzetméternyi területen új, nagyobb teherbírású bazaltbeton burkolatot kapott a korábbi aszfalt helyett. Mindemellett a 2. forgalmi előtér betonlapjai közötti fugákat a szakemberek új technológiájú, a korábbinál tartósabb és rugalmasabb anyagra cserélik a betonlapok hosszútávú védelme érdekében.

A reptérkezelő részletesen foglalkozik a fenntarthatósággal, az ezzel kapcsolatos beruházásokkal, annak érdekében, hogy a korábban vállalt határidőnél korábban, 2035-ben érje el a nettó nulla karbonkibocsátást. Idén eddig 35 elektromos autótöltőt telepített a repülőtéren működő cégek, saját flottája, valamint a dolgozói parkolók területén, és jelenleg is zajlik egy földi kiszolgáló partnervállalat számára elektromos autótöltő állomások kialakítása. A gázkazánok kiváltására megkezdődött a geotermikus energiával működő fűtési rendszer terveinek kidolgozása.

Az elmúlt hetekben megint előkerült a 3. Terminál felépítésének kérdése, amit egy korábbi interjúban Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója úgy kötött a most zajló fejlesztésekhez, hogy „2024-ben szeretnénk újra nyitni az 1. Terminált, ami mindaddig fogad majd utasokat, amíg a 3. Terminál el nem készül”. A mostani közleményben úgy fogalmaz: „Az 1. Terminál megnyitását előkészítő építési munkálatokkal kapcsolatban már csak a kormány zöld jelzésére várunk, a 3. Terminál projekt pedig gyakorlatilag elkezdődött azzal, hogy a repülőteret már hónapok óta folyamatosan készítjük fel az ország egyik legkomolyabb beruházására.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek