Repülőgépjavítás gemkapoccsal?

iho/repülés   ·   2011.10.08. 15:05
cimkep

Az AVweb figyelmeztetése szerint a kaliforniai Lincolnban működő egykori WECO Aerospace Systems néhány alkalmazottja: Jerry Edward Kuwata, Michael Dennis Maupin, Scott Hamilton Durham, Christopher Warren MacQueen, Douglas Arthur Johnson és Anthony Vincent Zito most állt vádlottként Sacramento szövetségi bírósága elé, mert 36 alkalommal bizonyítottan tanúsítvány nélküli alkatrészeket szereltek repülőgépekbe javításkor. Legalább egy alkalommal bizonyítottan gemkapcsot használtak bizonyos részek összetartására.

A képek nem az érintett cégnél készültek

A vádirat szerint a vállalat olyan munkák elvégzésát is igazolta, amihez valójában nem is volt felszerelése, és úgy szegtek meg tudatosan szabályokat, hogy tisztában voltak vele: nem tartják be az FAA, a Szövetségi Légügyi Hivatal előírásait. Noha nem köthető egy gép lezuhanása sem a tevékenységükhöz, kétségtelenül szükségtelen kockázatnak tették ki azokat, akik használták az általuk javított gépeket – mondta Benjamin Wagner szövetségi ügyész.

A WECO Aerospace a szabálytalan szerelések óta 2007-ben átkerült a Gulfstream kötelékébe, azóta nincs probléma az alkalmazottakkal és repülőgép-javító tevékenységükkel, de a korábban javított gépek tulajdonosainak javasolt a repülők ismételt átvizsgálása.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.