Somogy szezonális színei

Jermann Kálmán   ·   2013.11.18. 07:30
00

Az idei év tartalmasra sikeredett, ha az adott vasúttársaság engedélyével mozdonyon töltött órák számát összeadjuk. Volt Nohab a tapolcai idényvonatán, Púpos a győri fürdősön, Csornától Szentlőrincig a GYSEV Ludmilláján. Teljesítményben és méretben alább adva, de az élményt tekintve nem kevesebbet begyűjtve, a két még meglévő, tisztán somogyi vonalat céloztam meg. A menetrendi sajátosságok miatt időben a Budapest-Déli–Fonyód–Kaposvár–Siófok–Budapest-Déli optimális, ha csak vonatozni akarunk. Rövid átszállások jellemzik ezt a kört, és még a hajnali kelés sem kötelező. Sajnos fordítva, tehát előbb érintve a 35-öst, sok órával korábban kellene indulni, és hosszas várakozásokkal számolni a kiváló csatlakozások helyett.

Igen borúsnak indult a nap, a Déliben még fakó képek készültek a vonatunkról<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Az MFB-kártya már a 852. számú kanizsai gyorsot húzó, forda szerint Traxx, az akkor aktuális korlátozások miatt viszont 3000-es Szili fedélzetére is érvényes volt, így a későbbi vontatási módozatnál kicsivel modernebbet is sikerült kipróbálni. A hat halberstadti nem nagy kihívás a 224-esnek, főleg hogy a 9.25-ös indulásra felszáradt a reggeli harmat, és a faleveleket is elvitte a szél a sínekről. Barátságos vezérünkkel tartalmasan telt a 157 kilométer, a majd' két és fél óra. Főleg a Balaton partján lassul le a sokáig tempós haladás, hosszú 60-as szakaszokkal kímélik a vágányokat a várható felújítás előtt.

Fonyódon a csatlakozó vonattal azonos peronra szálltunk le. A Bzmot mögött két mellékkocsi

Fonyódon búcsúztunk, onnan a menetrend szerint háromperces átszállással elérhető 8835-ös számú csatlakozó vonatra pattantam. Nem volt célom valamelyik távolsági vonattal utazni, inkább a lokális igényeket kielégíteni kívánó, a mellékvonalnak megfelelően természetesen Bz-vel kiadott viszonylatot óhajtottam megismerni. Az 53 kilométeres vonalat 1 óra 22 perc alatt járja végig a motorkocsi – igen kényelmesen, még a 60/60-as menetrendben is van tartalék, nem beszélve arról, hogy könnyebb motoros járműnek a pálya többet engedne, mint ami ki van tűzve rá.

Kaposvári peronok

Kövesse végig a 29 fotót tartalmazó galériát az út első 210 kilométeréről! A hamarosan érkező folytatásban a legszebb vasútvonalaink közé tartozó, kereken száz kilométer hosszú 35-ös vonalat járjuk be, majd visszatérünk a Délibe.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek