Spanyolország a katonai EC–135 vezető üzemeltetője

iho   ·   2014.01.27. 08:40
cim

A spanyolországi Airbus helikoptergyár helyszínén a napokban adtak át két EC135 típusú helikoptert a spanyol hadsereg mozgó légi egységének (FAMET). A közvetlenül a spanyol honvédelmi minisztérium és az Airbus Helicopters (korábban Eurocopter) España alá tartozó spanyol fegyverkezési beszerzési ügynökség által 2013. december 27-én aláírt szerződés értelmében ez volt az első két átadott helikopter a megrendelt nyolcból.

A szerződés egy olyan logisztikai csomagot is magában foglal, amely biztosítja a flotta fenntarthatóságát a következő évekre. A további hat helikoptert 2014 folyamán szállítják le, és szintén a CEFAMET, a spanyol hadsereg mozgó légi egységének helikopteroktató zászlóaljához kerülnek. A most leszállított két helikopterrel 16-ra duzzadt a spanyol védelmi minisztérium EC135-ös helikopter állománya, és ezzel a spanyol hadsereg a világ vezető EC135 katonai helikopter üzemeltetőjévé vált, amit Németországban és Japánban is használnak.

„Az EC135 az egyik legkiválóbb rendszer, amelyet valaha használtunk a hadseregnél, köszönhetően kiváló kezelhetőségének és első osztályú képességeinek” – nyilatkozta a FAMET parancsnoka. Az Airbus Helicopters España ügyvezető igazgatója, Francisco Vergé pedig a helikopter iránt érzett büszkeségének adott hangot, amikor kijelentette: „Az EC135 teljes mértékben megfelel a spanyol hadsereg követelményeinek, és ez a szerződés ismét bizonyítja, hogy a spanyol védelmi minisztérium bízik cégünkben.”

Átadás-átvétel: a spanyolországi gyár képviselői a spanyol fegyveres erők képviselőivel az egyik új EC-135-ös előtt <br>(fotók: Airbus Helicopters)

Az új repülőgép segítségével a spanyol hadsereg magas szintű kiképzést biztosíthat taktikai bevetéseken harci pilótái számára. Éjjel látó berendezéssel és vakrepülésben zajló bevetések segítségével a pilóták komolyabb gépeken is manőverezhetnek és harci bevetéseken is kipróbálhatják tudásukat, mint például a Cougar, a Tiger és az NH90.

Spanyolország több mint 60 EC135-ös modellel rendelkezik. Az utóbbi évek katonai gyakorlatai során központi szerepet kapott a helikopter, amelyet széles körben alkalmaz az ország védelmi ereje is, és a Polgári Védelem, a Nemzeti Rendőrség és a Nemzeti Közlekedési Hatóság flottájának részét is alkotja. Az EC135 ezenkívül sürgősségi orvosi szállítást is biztosít a legtöbb autonóm régióban.

Sokféle szerepkörben repülnek a gépek, civil és katonai felhasználóknál egyaránt

Az EC135 nagy teljesítményű, két hajtóműves könnyű helikopter, széles, szabad kilátású kabinnal, kiváló teljesítménnyel, lőtávolsággal és hasznos teherkapacitással. A helikopter referenciaként szolgál az EMS, az amerikai belbiztonsági minisztérium flottája és könnyű katonai szállító és kiképző bevetések számára.

A maximális földi és légi biztonság biztosítása érdekében az EC135 számos biztonsági tulajdonsággal rendelkezik, mint a Fenestron kialakítású farokrotor és a teljes hatáskörű digitális motorellenőrző rendszer (FADEC).

1996-os bemutatkozása óta az EC135 gépcsalád 2,9 millió repülési órát tudhat maga mögött. Az EC135 gépcsalád közel 1100 gépe üzemel világszerte körülbelül 296 üzemeltető által, 58 országban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.