Sport és sportfogadás, teljes digitális nyomulás

iho   ·   2021.05.12. 17:50

Az e-sportokkal nagyon sokan foglalkoznak és rendkívül jövedelmező, nem véletlen, hogy a kormány is lépésre szánta el magát, nem is kicsire.

Ma már minden „e”: régóta nem csak élelmiszereink vannak tele e-valahánnyal, de bizony mindennapi életünk is. Az e-mail vagy az e-book talán mindenkinek ismerős fogalmak, azonban vannak ennél kevésbé ismert, ám feltörekvő e-k. Ilyen például az e-sport: a videojátékpiac 2018 óta többet ér, mint egész Hollywood, szőröstül-bőröstül, film- és zeneiparostul, és mindez egyszerűbb, mint egy jó 22 bet fogadás!

A videojáték piac nagyságát és népszerűségét jól mutatja, hogy az iparági adatok szerint 2018 óta többet ér, mint a Hollywood-i filmipar és zeneipar együtt. A sokféle verseny, versenyzők stream-nézőszámát vizsgálva pedig azt is láthatjuk, hogy a nagy e-sport versenyek minden bizonnyal a világ vezető szórakoztatóipari termékei lesznek a következő években. A népszerűség növekedése együtt jár az egyre komolyabb, profibb alkalmazások letöltésével és versenyek megjelenésével. A számok önmagukért beszélnek, világszerte 2019-ben csaknem félmilliárd (450 millió) fő alkotta a globális néző és fogadó közönséget, és több mint tízezer e-sportot érintő eseményt rendeztek meg. A League of Legends az egyik legnépszerűbb e-sport, amellyel 27 millióan játszanak nap mint nap, a döntőt 32 millióan nézték egy erre szolgáló streamoldalon egy felmérés szerint, egy másik szerint pedig régiónkban, a visegrádi országokban is egyre fokozódik az érdeklődés, 23 millióan foglalkoznak a kérdéssel így vagy úgy, a négy érintett államban – Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon – a piac mérete 2018-ban már elérte a 700 millió eurót (mintegy 250 milliárd forint). Magyarország sem maradt le: a valamilyen videójátékot játszó játékosok száma is megközelítette a 4 milliót csak Magyarországon, ami több mint a fele a felnőttkorú lakosságnak.

A magyar piac önmagában 28 milliárd forintos forgalmat bonyolított, beleértve persze a játékon belüli vásárlást, előfizetéseket, a hozzávaló hardver beszerzését. Sőt: a hagyományos sportokat űző csapatoknak a száma, amelyek közvetlenül vagy közvetve megmutatják magukat az esportban is, meghaladja a 200-at és egyre többen vannak. A nemzetközi csapatok példáját követve – amelyek „hagyományos” csapatai tömegével hoznak létre e-sport szakosztályt, mint magyar részről például ismert a DVTK, az MTK, a Honvéd, a DVSC, az FTC, az UTE.

Ennyi pénzt az állam sem hagyhat érintetlenül, ki kellett vennie a részét ebből a felívelő lehetőségből, nemrég stratégiai megállapodást kötött egymással a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség. Ennek része, hogy hazai e-sport eseményekre is lehet fogadni a Tippmixen. Emellett az állami cég hozzásegíti a szervezetet, hogy minél hatékonyabban, sikeresebben és profibban működhessen, valamint arra is, hogy a fiatalkorúakat a felelős játékra nevelhesse. A Szerencsejáték Zrt. illetékese egy interjúban azt mondta, ez maga a szintlépés a sport életében. A vonatokon elérhető jó minőségű wifi is segítheti a gyakorlást.

Egyébként a fogadók nagyon szeretik a valódi sportokat szimuláló játékokat, így a FIFA-sorozat darabjait, a fogadások több mint felét pedig továbbra is lottózókban kötik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek