Számos fővárosi beruházást törölhet a kormány az uniós listáról

iho   ·   2015.02.24. 09:30

A kormány által közreadott lista szerint 11 fővárosi projekt erős lemaradásban van az uniós támogatási szerződésben rögzített határidőkhöz képest – írja a Népszabadság. A lap szerint ebbe még nem számolták bele a 4-es metró 180 milliárdos uniós támogatási szerződését, amely további 42,1 milliárddal terhelné meg a főváros költségvetését. A lap hozzáteszi: nem sikerült határidőre elkészíteni az északdéli regionális gyorsvasút déli szakaszának, a villamos- és trolibusz-hálózat egységes fejlesztésének, az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének, valamint a kis-földalatti meghosszabbításának megvalósíthatósági tanulmányát sem; és csúszik a főváros az M3-as metró rekonstrukciójának és a 2- es villamos felújításának előkészítése is.

A Siemens azt állítja, hogy a kormány döntésére vár a korábban kiírt, és a Siemens győzelmével le is zárult budapesti e-busz tender, amelynek keretében elektromos buszokat szállítanának a fővárosba. Ludvig László, a Siemens ágazati igazgatója egy hétfői háttérbeszélgetésen azt mondta, a projektet teljes egészében uniós forrásokból finanszírozzák, és még nem ismert a kormány döntése arról, hogy engedélyezi-e a források felhasználását.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.