Szárnygondok az Airbusnál: csúszik az A350-es program
Az első fél évben 181 millió eurójába került az Airbusnak a tavaly felfedezett szárnyprobléma az A380-as óriásgépeken. A Flightglobal ezt az adatot az EADS első hathavi pénzügyi eredménykimutatásában találta. Mint arról többször beszámoltunk, a szárnyborítás rögzítésével kapcsolatos gyártási hibát először azon a gépen fedezték fel, amely 2010 őszén hajtóműrobbanás miatt kellett, hogy kényszerleszálljon Szingapúrban.
Az EADS megfogalmazása szerint a probléma végleges és hosszú távú megoldásának kidolgozása „folyamatban van”.
Ugyancsak befolyásolta a cég üzleti eredményét az A350-es program várható csúszásaival kapcsolatos költség.
A mostani bejelentés szerint az új szélestörzsű első példánya a legutóbb közreadott menetrendhez képest három hónappal később repül majd, 2014 második felében. A csúszás itt is a szárnnyal van összefüggésben, a gyártó szerint késik annak az automata rendszernek a beindítása, amely a szárnyak összeszereléséhez szükséges.
Toulouse-ban már szerelik azt az első 350-est, amit a földi fárasztási próbákra szánnak, de megérkezett az első szekciója az első repülőképes példánynak is.
Feltételezhető, hogy a 350-es gyártásának beindításakor eleve ki akarják iktatni azokat a hibalehetőségeket, amelyek a 380-as szárnyánál kerültek elő. De ez a késés további 124 millió euróba kerül a cégnek.