Szlovéniába is átjár az InRail
Az InRail S.p.A. határátlépő tehervonatai Olaszország különböző pontjairól indulnak Szlovénia Nova Gorica állomására. A Szlovén Vasutakkal (SZ) való megegyezést követően a Trenitalia után az InRail lett a második olyan olasz vasúti cég, aminek jóváhagyta a szlovén síneken történő közlekedést Szlovénia vasúti szállítási testülete, az AZP.
A Railway Gazette arról ír, hogy az olasz vállalat első, tizenhét kocsiból álló vonata január közepén indult útnak Szlovéniából az Acciaierie Bertoli Safau (ABS) megbízásából. A rendszeres teherforgalom februárban kezdődött meg, hetente hat szerelvénnyel számolnak. A szlovéniai partnerek szilárd támogatását tükrözendő, az InRail hivatalos irodát is nyitott Nova Goricában.
A 2009-ben létrehozott InRail körülbelül nyolcvan szerelvényt közlekedtet hetente Olaszország-szerte, valamint Ausztria és Olaszország között. A szlovén kapcsolatnak köszönhetően így már három ország vasúthálózatán közlekednek a vállalat vonatai. Olaszországon belül leginkább az Udine–Tarvisio, Tarvisio–Osoppo, San Giorgio di Nogaro–Tarvisio, Villa Opicina–Osoppo, Villa Opicina–Udine, valamint a Trenitaliával együttműködésben a Trieszt–Servola a Fiorentina di Piombino viszonylatokon szállítanak.
Az InRail négy, 2008 és 2011 között gyártott, négy áramnemű Siemens ES64U4 „Taurus” villanymozdonnyal rendelkezik, amik 190 311–190 314 pályaszámokon futnak, azonban ezek közül két gépet – a 313-ast és a 314-est – a szintén olasz, genovai központú és az InRaillel ugyanazon tulajdonosi körbe tartozó FuoriMuoro vasúttársaság bérel két, új építésű Siemens Vectron villanymozdonyuk megérkezéséig. Az Olaszországban található Gorizia és a szlovéniai Nova Gorica között dízelmozdonyokkal végzik a szállítást.
A 41 százalékban magánbefektetők, 35 százalékban a Friulia S.p.A., és 24 százalékban az Inter-Rail S.p.A. tulajdonában álló InRail hivatalos, bejegyzett székhelye Udinében, igazgatási központja Genovában található. Az InRail tehervonatai általában különböző fémhulladékokat, kész acéltermékeket, nyersanyagokat, fát, valamint szenet továbbítanak, így a cég fontos partnernek számít az acélipar, a vegyipar, a papírgyártás területén, de a kikötők, árufuvarozási és logisztikai terminálok számára is – áll a vasúttársaság hivatalos tájékoztatójában.