Találkoztak a G4-ek vezérei

iho/vasút   ·   2016.10.05. 08:45
hungrailtali0

Ismert, az UIC-hez tartozó G4 csoportot az Osztrák Államvasutak, a Szlovén Vasutak, a Horvát Vasutak, valamint a MÁV Magyar Államvasutak hívták életre 1992-ben. 2008 óta a csoport a CER Európai Vasúttársaságok és Infrastruktúra Üzemeltetők Közösségének is része. A mára tizennégy tagot számláló csoport tagjai között található az ÖBB, SŽ, HŽ Infrastruktura, HŽ Cargo, HŽ Putnički prijevoz, ŽSR, ZSSK, ZSSK Cargo, MÁV, GYSEV, MÁV-Start, Hungrail, RCH, valamint a ŽFBH. Céljuk a vasutak fejlesztésének harmonizálása a Duna és az Adriai tenger közötti régióban. A G4 csoport lehetőséget biztosít a tapasztalatcserére, valamint olyan kezdeményezések indítására, amelyek elősegítik a G4 térség vasúti rendszerének hatékony fejlesztését.

Ők tanácskoztak Budapesten (fotó: Hungrail)

Ebben az évben is számos elnök és vezérigazgató találkozott, hogy olyan fontos kérdéseket vitassanak meg, mint a személyforgalmat érintő vasúti szolgáltatások üzemeltetésének minősége, a menetrendszerűség, a díjmentes személyszállítás Szlovákiában, és az éjszakai vonatok. Ez után a dél-bécsi áruszállítási terminál közelgő megnyitásáról folytatódott a megbeszélés. A résztvevők megosztották egymással tapasztalataikat a vasúthálózatok villamosításával kapcsolatban is.

A mozdonyvezetőkről szóló irányelv (59/2007) alkalmazásának nehézségei, és az irányelv módosítása is napirenden szerepeltek. Tárgyalták a – VI. Melléklet alkalmazásából következő – határátkelőkön szükséges, elvárt nyelvhasználat derogációs eljárásáról és lehetőségeiről. A G4 csoport összes pályahálózat-működtetője és vasúttársasága összehangolt megközelítést kialakítva arra a megállapodásra jutott, hogy a felelős minisztériumokhoz fordulnak a fent említett irányelv korrekt végrehajtása érdekében. Az Európai Uniós Vasúti Ügynökség és az Európai Bizottság üdvözölné a rendelkezés végrehajtását.

A csoport felkérte a Szerb Államvasutakat, hogy megfigyelőként csatlakozzon a fórumhoz a Balkán régiót is érintő korridorok fejlesztésének felgyorsítása érdekében. Jövőre az ÖBB lesz a G4 vezérigazgatói találkozó házigazdája.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.

Vasút Nagyvasút

Egy éve indult újra a személyforgalom Röszkénél

iho/vasút   ·   2024.11.28. 09:00

Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

MÁV-csoport-integráció: megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről

iho/vasút   ·   2024.11.27. 15:00

Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.