Teherhajó feneklett meg a Duna szlovák szakaszán
A szlovák Környezetvédelmi Főfelügyelőség (SIŽP) szerint nem az üzemanyag szivárog, mindössze annyit lehet tudni a délelőtti folyásról, hogy a hajó gépházából jött – írja az újszó.com. Michal Štefánek, az SIŽP szóvivője elmondta: a hivatal, valamint az Állami Hajózási Felügyelet és a Szlovák Vízgazdálkodási Vállalat illetékesei mellett a bősi Komplex Mentőszolgálat szakemberei is kiszálltak a helyszínre; a környezetszennyezés elhárítására különleges munkacsoportot hoztak létre.
Az egyik legfontosabb intézkedés a Duna medvei ágának védelme volt, amit mindössze néhány hete, december 14-én kötöttek össze a folyó fő ágával. A katasztrófavédelmi szakemberek a merülőfal kihelyezését is fontolgatták, de csütörtök délutánra kiderült, hogy a szennyezés mennyisége nem indokolja a döntést. A román teherhajó tulajdonosát a tartályokban maradt üzemanyag átszivattyúzására kötelezte a hajózást felügyelő szakhatóság. A művelet során a helyszínt nagy nedvszívó képességű anyaggal vették körbe – olvasható az újszó.com oldalon.
A román Euroship1 nevű teherhajó január 9-én éjfél után feneklett meg, mert kormányművébe uszadékfa került, emiatt pedig irányíthatatlanná vált. A rakomány – 45 darab, egyenként 30 tonna tömegű acéltekercs – elmozdult, aminek hatására a hajó a jobb oldalára dőlt, de a hajótörzs nem sérült meg.