Új Duna-híd: a mérnökök támogatják

iho/közút   ·   2012.10.08. 08:49

A magyar és a szlovák mérnöki kamara kész szakmailag támogatni az új komáromi Duna-híd megépítését és a két ország közötti közlekedési kapcsolatok fejlesztését – olvasható a kemma.hu portálon.

A közös közlemény szerint a Szlovák Mérnöki Kamara és a Magyar Mérnöki Kamara üdvözli a két ország energetikai, közlekedési és infrastrukturális kapcsolatainak fejlesztéséről szóló megállapodást, amelyet Orbán Viktor magyar és Robert Fico szlovák miniszterelnök október 2-án írt alá.

Vladimír Benko és Barsiné Pataky Etelka, a két mérnöki kamara elnöke megerősítette, mindkét szervezet kész szakmailag támogatni a bejelentett komáromi Duna-híd, valamint a tervezett további közlekedési létesítmények megépítését, amelyek a két ország jobb összekapcsolása mellett új lehetőségeket teremtenek a mérnökök és az építőiparban dolgozó más szakemberek számára, továbbá hozzájárulnak a két ország gazdasági fejlődéséhez.

A tájékoztatás szerint mindkét kamara felajánlotta közreműködését a kormányok számára annak érdekében, hogy még a jelenlegi európai uniós finanszírozási ciklusban minél több projekt elindulhasson. A kamarák emellett vállalták, hogy felülvizsgálják a közbeszerzési eljárások műszaki részeit, így biztosítva a mérnöki munkavégzés minőségét és azt, hogy a szükséges engedélyeket a lehető leggördülékenyebb módon szerezhessék meg.

Orbán Viktor és Robert Fico kedden Pilisszentkereszten (szlovákul Mlynky) írt alá nyilatkozatot a Komárom és Révkomárom közötti új Duna-híd megépítéséről, valamint a két ország közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről. Orbán Viktor ezzel kapcsolatban azt mondta: az egyezménnyel célul tűzhető ki, hogy a jelenlegi 28-ról 90-re nőjön a két ország közötti közúti kapcsolatok száma.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.