Új jelek az 1-esnél: a dolgok és a gépek a helyükre kerülnek
Mostantól új állóhely-kiosztás fogadja a repülőgépeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja előtti betonon. A BUD 2020 fejlesztési program részeként épülő légiáru-raktárak közelébe kerülnek a cargogépek, míg a business jetek és más magángépek közvetlenül az 1. Terminál előtti előtéren kaptak helyet – adja hírül a Budapest Airport.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az 1. (régi) Terminál közvetlen közelében egyszerre két, hatalmas raktárbázis is épül a BUD 2020 elnevezésű, 50 milliárd forintos repülőtér fejlesztési program részeként. A két nagy csomagküldő cég (integrátor-cég), köztük a DHL Express számára épülő raktárak közvetlen közelébe kerülnek át az érintett cégek állandóan Ferihegyen állomásozó gépei.
Mint ezt portálunk korábban tisztázta a Budapest Airport információi alapján: a DHL három nagy alvállalata van jelen a repülőtéren, a 2013-ban átadott központban működik a DHL Freight és a DHL Global Forwarding, míg az új létesítmény a kisebb csomagok azonnal és kizárólag légi után történő szállítására szakosodott DHL Express bázisa lesz. Azért épül az 1. terminál közelében, mert itt állomásozik a cég A300-asa, mint ahogy itt a budapesti bázisa a többi hasonló légi csomagszállító vállalatnak is. Vagyis az új logisztikai bázis a be- és kirakodásra váró gép közvetlen közelében lesz majd, míg a „hagyományos” teherforgalom a két év múlva elkészülő CargoCity előterén sűrűsödik majd, a 2-es termináltól délkelet felé.
Amint azt a mostani BA-közlemény is leszögezi, eldőlt, hogy a belátható jövőben nem indul újra a diszkont-légiforgalom az 1. Terminálról, így meg lehet szüntetni a régi állóhelyeket, amelyeken elvben Boeing 737-es vagy Airbus A320-as méretű (úgynevezett Code C nagyságú) repülőgépek parkoltak. Ez azt jelenti, hogy a jövőben minden utasforgalmi fejlesztés, köztük a B utasmóló, illetve további, jövőbeni utasterminál tervezett helyszíne a 2. Terminál lesz.
Ezzel párhuzamosan egyre növekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér magángépes forgalma, egyre több hazánkba látogató gazdag üzletember, filmszínész vagy éppen Forma–1-es pilóta érkezik Budapestre saját magángéppel. Emiatt alakított ki a Budapest Airport az elmúlt hetekben új, a nemzetközi/európai szabványoknak mindenben megfelelő állóhelyeket (parkolóhelyeket) és hozzájuk kapcsolódó guruló útvonalakat. Az utóbbi időben egyre több, az Atlanti-óceánt is átrepülni képes, nagyobb méretű magángép érkezik Budapestre, ezeknek, a sokszor akár egy milliárd forintos értékű gépeknek is így biztonságosabb és kényelmesebb lesz a földi kiszolgálása.
– Nekünk a legfontosabb szempont, hogy a nemzetközi szinten is különösen igényes nyugat-európai, amerikai vagy éppen közel-keleti üzletemberek fogadásában, kiszolgálásában tartsuk a tőlünk elvárható magas színvonalat. Részben ez, részben pedig a rendelkezésünkre álló betonfelület lehető leghatékonyabb kihasználása, több, korábban távolabb elhelyezkedő állóhelycsoport összevonása is indokolta az új állóhely rendszer gondos megtervezését és kialakítását – hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.
Hozzátette: – Ezen a téren is egyfajta „rendszerváltozást” hajtottunk végre, hiszen például az úgynevezett 1–6 közötti cargo állóhelyek még a régi, szovjet gyártmányú légi járművek méreteit, fordulási geometriáját tükrözték, miközben ma már döntően amerikai és európai gépek adják a forgalmunk meghatározó többségét. Az új állóhelyeknek köszönhetően az eddiginél is jobban tudjuk kiszolgálni mind a növekvő teherszállító forgalmat, mind a magángépeket.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!