Új szárnyak a nyugdíjas csatalónak

iho/repülés   ·   2012.02.21. 17:00
nyito

Bár az Amerikai Légierő tervei szerint a Fairchild Republic A–10 Thunderbolt II-es csatarepülőgépek döntő része hamarosan nyugdíjba vonul, mégsem szabad temetni a híres típust. Sőt akár modernizálni, átépíteni is érdemes. Vagy legalább nem leállítani a már megkezdett programot: így kapnak új szárnyat a sokat repült gépek. A Hill Légitámaszponton február 15-én adták át a Boeing szakemberei az első, komplett új szárnyat kapott A–10-est. A jelenleg is élő szerződés szerint a Boeing összesen 233 gép újraszárnyazását, átépítését végzi el 2018-ig.

Az újraszárnyazott A-10-es átadás előtt <br>(fotó: aviaionnews.eu)

Az átépítésekkel a programban érintett gépek 2040-ig hadrendben maradhatnak: ez tiszteletre méltó teljesítmény egy 1977-ben hadrendbe állt típustól. A gép tervezésénél ugyan még a Nyugat-Európára támadó szovjet gépesített és páncéloshadosztályokat tartották szem előtt, de végül kisebb háborúkban, mint az 1991-es és 2003-as iraki háborúk vagy a 2001-ben kezdődött és a mai napig tartó afganisztáni konfliktus, bizonyította túlélő és utolérhetetlen közeli támogató képességeit.

Egy viharvert A-10-es Afganisztán felett kap kerozint a tankergépből <br>(fotó: USAF)

Az új szárnyakat a Boeing Georgia államban lévő Macon melletti üzemében gyártják, együttműködésben a dél-koreai Korean Aerospace Industriesszel. Az első készlet új szárnyat még 2011 márciusában szállították le, majd ezt a kiszemelt gépre építve 2011 novemberében kezdődhetett meg a tesztrepülési program.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.