Új Velarók Oroszországnak

Kemsei Zoltán   ·   2011.12.27. 17:00
00

Az orosz vasút első nagysebességű típusa 2009 óta közlekedik a „klasszikus” Moszkva–Szentpétervár útvonalon.  A Szapszan (Vándorsólyom) névre hallgató szerelvények egyike tartja az orosz vasúti sebességrekordot a 2009. május 7-én elért 281 kilométeres óránkénti sebességgel, utazósebessége is meghaladja a kétszázas tempót. A 250 méter hosszú szerelvények 600 utast szállíthatnak, kialakításuk a német vasutakon dolgozó ICE 3 szerelvényekhez hasonló. Nincs külön vonófej és mellékkocsi, a hajtás és a műszaki modulok a szerelvény teljes hosszában, a padló alatt helyezkednek el, nagyobb ülőhely-kapacitást és jobb gyorsulást eredményezve. Oroszországban jelenleg négy egyáramnemű (3 kilovolt egyenáram) és négy kétáramnemű (az egyenáramon kívül 25 kilovolt váltóáram) Velaro RUS közlekedik.

A Velaro RUS bemutatója a 2008-as InnoTranson<br>(forrás: wikipedia)

A meglévő nyolc szerelvény mellé még egyszer ennyi érkezhet 2014 elejétől, erről írt alá szerződést nemrég Vlagyimir Jakuinyin, az RZSD elnöke a Siemensszel. Az új vonatokat a Siemens krefeldi gyára készíti, a speciális orosz igényeknek (széles nyomtáv miatt 33 centiméterrel nagyobb szélesség, a szélsőséges orosz téli időjárást tűrő kialakítás) megfelelően, az első új Szapszant 2014 januárjában szállíthatják.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.