Újabb akkumulátoros mozdony dolgozhat Romániában
Az LE 310 BAT-RC típusú, normál nyomközű tolatómozdony maximum száz kilométer per órás sebességgel haladhat, a legnagyobb tengelynyomás homokkal együtt tizenhét és fél tonna. Az akkus villanygépben egy MAS-T típusú, háromszáztíz kilowatt névleges teljesítményű vontatómotor dolgozik, melyet egy háromfázisú, háromszázötven kilowatt névleges teljesítményű inverter táplál. A rendszert ventilátor hűti.
Az eredetileg a hazai FAUR által gyártott, négytengelyes dízelmozdonyt megszabadították a füstöt okádó erőforrástól, helyére kétszáznegyven lítium-ion-cellás, LFP 3.2 V400 típusú akkumulátort építettek be sorosan kapcsolva. Az akkuk egyenként 3,2 Volt névleges feszültséget produkálnak, névleges kapacitásuk négyszáz amperóra. A Reloc termékét rádiótávirányítással is felszerelték, így mozgás közben személyzetnek sem szükséges a gépen tartózkodnia.
A mozdony műszaki homologizációs tanúsítványa egy évig, 2020. február 20-ig érvényes. A jármű IA kockázati osztálybesorolást kapott – jelenti a Railway Pro.
A gép nem az első akkumulátoros kísérleti mozdony Romániában: 2018 elején a román Euroest alkotott meg egy négyszáz amperórás lítium-ionos hibridmozdonyt szintén egy LDH1250 típusú dízelmozdony átalakításával.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!