Újabb dugódíjat terveznek Londonban
A cél London levegőjének tisztítása lenne, ezért az is felmerült, hogy maradna a régebben megrajzolt kör, csak éppen egy pluszdíjat tennének rá a jelenlegire, amit a nem személyautóknak kellene fizetniük. Vagyis minden járműnek, ami nem számít személyautónak, legyen az akár kisebb áruszállító vagy furgon, bármi.
És ebbe természetesen beletartoznának a buszok is, amelyek nem a tömegközlekedés részei: turistabuszok, városnéző buszok. A tervek szerint 2020-ra már csak az elektromos autókat engednék be a belvárosba.
Az ellenzék kihasználja az alkalmat arra, hogy nyomást gyakoroljon a polgármesterre a díjak csökkentése érdekében. Véleményük szerint a már most is létező dugódíj sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem hoz annyi pénzt a konyhára, amennyit terveztek.
Azonban a számok mást mutatnak. Igenis, befolyik a tervezett pénz, sőt, több is. De Boris Johnson polgármester mindig hangsúlyozza, hogy a magas díjnak van visszatartó ereje a brit fővárosban. A statisztikák azt mutatják, kevesebb az autó a „zárt” övezetben, és a belváros lakói is elégedettek.
Két terv van tehát: maradjon-e a jelenlegi dugódíj (Congestions Charge, CC), vagy rajzoljanak egy nagyobb kört, alacsonyabb díjjal (Ultra Low Emission Zone, ULEZ). Egyik célja a dugódíj csökkentése, a másiké a levegő tisztítása. Mindenesetre azt nagyon méltánytalannak tartanák az emberek, ha kétszer adóztatnák meg a behajtókat.
Egy biztos: a városvezetés nem akarja bátorítani a behajtást a legbelső zónába, de azt mindenki utópiának tartja, hogy 2020-ra csak elektromos autók guruljanak a belvárosban.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!