Egyetértés egy újabb közlekedési folyosóról

MTI   ·   2013.03.11. 18:40

A korridor a spanyolországi Almeirából indul, majd Madridon, Barcelonán, Lyonon, Torinón, Trieszten, Lujbljanán és Budapesten keresztülvezetve Záhonynál lépi át az ukrán határt. Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Szlovénia és Magyarország szaktárcáinak képviselői – hazánk nevében Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára – egyetértettek abban, hogy a folyosó előreláthatólag 2013 novemberében léphet működésbe. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a tehervonatok számára megadott, határokon átnyúló menetvonalak a kiadástól számított két hónapon belül nem vonhatók vissza, forgalmi akadály esetén ezek a szerelvények a személyvonatokkal megegyező prioritást kapnak, és a menetvonalakat egyetlen kapacitáselosztó központtól lehet igényelni.

A tanácskozáson szó volt még az uniós vasúti átjárhatósággal kapcsolatos irányelv módosításáról, amely a vasúti járművekkel és a jelző- és biztosítóberendezésekkel kapcsolatos hatásköröket vonna el a nemzeti közlekedési hatóságoktól. Az engedélyezési és tanúsítási feladatokat elsősorban az Európai Vasúti Ügynökség venné át. Ezt a módosítást számos uniós tagállam, köztük Magyarország is kaorainak és indokolatlannak tartaná.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.