Vasutasnap, idén hetvennegyedszer

iho/vasút   ·   2024.07.12. 18:00
vasutasnap1

A MÁV–Volán-csoport legnagyobb közös ünnepén, mely fontos szimbóluma a társaság iránti elkötelezettségnek és hűségnek, 225 vasúti és autóbuszos tisztet avattak a Magyar Vasúttörténeti Parkban.

A 74. Vasutasnap egyik kiemelt programja a Tisztavatás és a MÁV–Volán-csoport első számú vezetői által adományozott magasabb szintű kitüntetések átadása: idén 225 tisztet avattak, és 171-en kaptak elismerést.

A közlekedési szektorban végzett hallgatók felsőfokú tanulmányának lezárását jelképező Tisztavatáson 225 vasúti és autóbuszos tiszt tett szolgálati fogadalmat. Az idén avatott tisztek a Baross Gábor Oktatási Központban (BGOK) felsőfokú pályaépítési és fenntartási nappali, autóbuszos forgalmi tiszti, felsőfokú személyszállítási kereskedelmi, felsőfokú személyszállítási technológiai, felsőfokú forgalmi levelező, felsőfokú erősáramú mesteri (kisfeszültség szakirány), felsőfokú erősáramú mesteri (alállomási szakirány) valamint felsőfokú biztosítóberendezés mesteri tanfolyamon végezték tanulmányaikat.

A BGOK 2022. július 1-jétől átvette a közúti (autóbuszos) hatósági képzések szervezését, ezzel a vállalatcsoport szolgáltatójaként, a magyarországi közösségi közlekedés legnagyobb felnőttképzőjévé vált. Az intézmény célja, hogy képzéseinek modernizálásával, a digitalizáció által kínált lehetőségek maximális kihasználásával a közlekedést rendszerben látó, jól felkészült, ügyfélközpontú szakembereket képezzen, akik az utasok és a fuvaroztatók számára versenyképes és környezetbarát alternatívát kínálhatnak.

Az idén 225 vasúti és autóbuszos tisztet avattak a Magyar Vasúttörténeti Parkban (fotók: MÁV–Volán-csoport)

A magasabb szintű kitüntetések átadó ünnepségén Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára elmondta: „A járműállomány és az infrastruktúra megújítására vonatkozó terveket a MÁV–Volán-csoport kidolgozta, Magyarország kormánya pedig megadta hozzá a politikai támogatását. Ahhoz azonban, hogy mindez meg is tudjon valósulni, szükség van azokra a forrásokra is, amelyeket Brüsszel ma jogosulatlanul visszatart. E források kiharcolásában is sokat segíthet a most kezdődött magyar uniós elnökség.”

Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója beszédében rámutatott, hogy a vasút fejlesztése hazánk versenyképessége szempontjából is elsőrendű kérdés, hiszen az országszerte zajló beruházások logisztikai igénye egyre nagyobb, a teherforgalom növekedését pedig nem lehet csupán az autópályahálózatra terhelni. Arról beszélt: „minden újabb lassújel, minden rendkívüli vágányzár és elhalasztott pályafelújítás újabb kamionokat jelent a sztrádáinkon. Márpedig áru, ami oda- vagy elszállításra vár, csak egyre több lesz. A megoldás a vasút. Erről üzen a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Déli körvasút projekt vagy a V0 projekt”. Hozzátette: a vállalatcsoport és tulajdonosi jogokat gyakorló ÉKM szakemberei kidolgozták és a kormány által már tárgyalt tíz éves vasútfejlesztési stratégiába építették azokat a terveket, amelyek a pályahálózat és a gördülőállomány megújítását célozzák. A szakember reményét fejezte ki, hogy a stratégia végrehajtása már az idei esztendőben megkezdődhet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek