Vasutasnap, idén hetvennegyedszer
A MÁV–Volán-csoport legnagyobb közös ünnepén, mely fontos szimbóluma a társaság iránti elkötelezettségnek és hűségnek, 225 vasúti és autóbuszos tisztet avattak a Magyar Vasúttörténeti Parkban.
A MÁV–Volán-csoport legnagyobb közös ünnepén, mely fontos szimbóluma a társaság iránti elkötelezettségnek és hűségnek, 225 vasúti és autóbuszos tisztet avattak a Magyar Vasúttörténeti Parkban.
Megtartották a budapesti Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző gyerekek avatási ünnepségét. A budai hegyekben kanyargó kisvasút idén jubileumát is ünnepli: hetvenöt éve adták át a második vonalszakaszt, a szolgálatot a kezdetektől 10–14 éves kisvasutasok látják el.
Vasútszakmai szervezetek vezető testületi ülése, közlekedési miniszterek nem hivatalos találkozója és a belga elnökség támogatásával rendezett szakmai konferencia – egyebek mellett ezeknek a közlekedéspolitikai eseményeknek ad helyszínt a héten a belga főváros.
A felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése és a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztéséről folytatott tárgyalásokat a magyar és a szlovák vasúttársaság vezetője Pozsonyban.
Tizenöt évvel ezelőtt fejeződött be a MÁV Cargo privatizációja, amelynek során a MÁV árufuvarozási üzletágát kiélezett versenyben nyerte el a Rail Cargo Austria, az ÖBB árufuvarozási leányvállalata.
A római rendezvényen Európa számos vasúttársasága képviseltette magát személyesen vagy online, köztük Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója is.
Ahhoz, hogy a magyar vasúti közlekedés ne csak működőképes legyen, hanem a XXI. századi elvárásoknak megfelelő szolgáltatást nyújtson, jelentős technológiai és szervezeti átalakítást kell végrehajtani.
Visszavonul az aktív szolgálattól a társaság pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese, Virág István, továbbá gazdasági vezérigazgató-helyettesként folytatja munkáját Dányi Gábor, a MÁV Szolgáltató Központ igazgatóságának eddigi elnöke.
A MÁV–Volán-csoport második alkalommal tölti be a magas rangú tisztséget a testületben, ezzel képviseleti tagsága változatlan a globális Irányító Bizottságban. A mandátum a 2024–2025-ös időszakra szól.
A MÁV azt közölte, „a vitatott jogszerűségű sztrájk megakasztotta a bértárgyalási folyamatot: ülésezett a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács”.
A vasúti személyszállítás nyolc év kényszerszünet után kedd hajnalban indult újra, napi öt vonatpárral, megkönnyítve a reggeli munkába és iskolába járást Szerbia és Magyarország között, valamint a délutáni és esti hazatérést.
November 28-án újraindult a személyszállítás a Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka vasúton. Kiszaladtunk az első vonathoz.
Súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett a vétlen vonat vezetője, amikor összeütközött egy tehervonat egy várakozó személyvonattal a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán szerda hajnalban. A pályában 10 milliós kár keletkezett. Azóta újra járnak a vonatok.
Újabb fejezetéhez érkezett a hagyományos Szabadjelzés konferencia: a tizenötödik alkalommal megtartott fórumon ezúttal négy topikot jártak körül a résztvevők, úgymint kiszámíthatóság, tervezhetőség, időbeni hozzáférés a forrásokhoz, saját energiatermelés. Tették mindezt a magyar vasút megújulása és fejlődése érdekében.
A „gumiorrúak” beszerzésével kapcsolatban már zajlanak a tárgyalások.