Veszteséges a Ryanair Ferihegyen

iho/repülés   ·   2012.04.05. 09:31

Az ír légitársaság 6 hete nyitotta meg ismét magyarországi bázisát, ez alatt 120 000 utast szállított. Az utasok 50 százaléka 10 eurót vagy annál kevesebbet fizetett a jegyéért – jelentette ki Michael O'Leary, a légitársaság vezérigazgatója.

A légitársaság csendesen megigazította utasforgalmi elképzeléseit: az indulás előtt, amikor a budapesti repülőtérrel alkudozott, még 2,4 millió utast prognosztizáltak 2012-re, de legújabb közleményük már 2 millió utast említ 2012/2013-ban. Az első hónapban már 4 járatot be is zártak, de O'Leary ígérete szerint a nyári menetrendben több változás már nem lesz.

Ennek némiképp ellentmond a vezérigazgató győzelmi jelentése, mely szerint márciusban „hatvan-akárhány” százalékos kihasználtsággal üzemeltek a budapesti járatok, de áprilisra már 82-83 százalékos kihasználtságot vár a szabadszájúságáról híres cégvezető.

Úgy tűnik, egyelőre nem is fontos a nyereség a cégnek, hiszen legújabb akciójukban 999 forintért kínálják jegyeiket. A ferihegyi 1-es terminál bezárásával kapcsolatban azt mondta, hibásnak tartja a döntést, hiszen minél több kapacitása van, annál több lehetősége van a reptérnek a növekedésre.

A kettes terminálon kifejezetten a Ryanair utasainak felállított karámmal kapcsolatban azt mondta: azért nem akarják az utashidakat használni, mert „a kezelőszemélyzet a reptereken lassú, és munka helyett valahol kávéznak”, így inkább egy órával a gép érkezése előtt kiterelik az utasokat az előtérre, akik ott várják meg a beszállást.

Michael O'Leary azt is megjegyezte, amiatt, hogy nem kerestek még pénzt, igazából jótékonysági szervezet a Ryanair, ezért saját bevallása szerint megérdemelne egy szobrot Budapesten. Az elképzelése szerint valahol a Belvárosban pózolna fecskében, ami „nagyon vonzó lenne”.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.