Vicinálisok döcögényei

iho   ·   2013.03.31. 09:00
00



A hetvenes évek vége felé a mellékvonali közlekedés újból válságba került. A Ganz Frigyládák megszolgálták idejüket, a MÁV-nak sürgősen sok, olcsó, megbízható mellékvonali járműre volt szüksége. A választás a Csehszlovákiában már öt éve üzemelő, ott eredetileg M151-es sorozatszámot viselő Studenka motorkocsikra esett. Az új Extrában nyomon követhetjük a beszerzést, a remotorizációt, az átépítéseket, a bézékkel előfordult probllémákat. Szokásunkhoz híven természetesen felsoroljuk az ország nevezetesebb, bézéket üzemeltető telephelyeit, az ott szerzett tapasztalatok ismertetésével.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.