Virtuális színesedés

iho/vasút   ·   2011.09.01. 14:00
00

Ribárik Dávid (Opgi) belevágott a V43-as sorozat lemodellezésébe a TRS2009-es verziójához. A modell végül elkészült, az új mozdonyok fotótextúrázott külsőt kaptak. A készítő oldaláról jelenleg hétféle Szilit tölthetünk le, valamint visszakerült a 2248-as pályaszámú Papagáj is. A csomagban a V6-os főjavítást kapott 1265-ös klímás gépet, a 1367-es, 1314-es, a 1150-es, 1147-es,1066-os, és a kifakult homlokrésszel futó 1080-as pályaszámú mozdonyokat találjuk. Az összes mozdonynak valósághű vezetőállása van. Sajnos a műszereket, kezelőszerveket egyelőre nem sikerült animálni, de bízunk benne, hogy a készítő egyszer neki fog állni ennek az igencsak embert próbáló munkának. A vezetőállásokon lapunk egy-egy példánya is megtalálható, továbbá új forgóvázakat is készített Dávid a mozdonyai alá. A Trainz lehetőségeit kihasználva természetesen az összes mozdonynál átülhetünk a másik vezetőállásra az ALT+C billentyűkombinációt használva. Az új fotótextúrás Szilik kiadása nagy űrt tölt be a Trainz világában. Reméljük elindul majd a lavina – mint azt az MSTS-ben már tapasztalhattuk –, és sok-sok átfestés készül majd a modellekre.

Az nyvkv csapatán belül is folyik a lázas munka. Pribojszki Szabolcs (Cabocs) a Taurus modell harmadik átdolgozott verzióján dolgozik, immáron a 3D Studio max segítségével. A jelenleg készülő mozdony egy igazi magyar Teknő, a 005-ös pályaszámú lesz.

Készül a 005-ös Teknő a virtuális műhelyben<br>A képre kattintva fotógalériánk érhető el

A MÁV első werbelokja, a 480 001-es pályaszámú Traxx mozdony is már próbaköreit rója a szimulátorban, kisebb problémák azonban még vannak, így meg kell oldani az áramszedővel és a forgóvázzal kapcsolatos esztétikai hibákat és a mozdonyt el kell látni zárfénnyel. Terveink szerint a jövő hónap első heteiben a felhasználók számára is elérhető lesz a csapat oldalán.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.